اخبار ایران

بسته‌های اینترنت حذف شده ایرانسل برگشتند

بسته‌های اینترنت حذف شده ایرانسل دوباره در اپلیکیشن «ایرانسل من» رویت شده و با شماره‌گیری کدهای دستوری قابل استفاده هستند.

دیشب بود که «حسین فلاح جوشقانی»، معاون وزیر ارتباطات و رییس رگولاتوری اعلام کرد که بسته‌های حذف شده همراه اول و ایرانسل امشب برمی‌گردند.

هنوز خبری از بسته‌های اینترنت همراه اول نیست ولی ایرانسل بسته‌های مدت‌دار حذف شده خود را برگرداند تا سرانجام پس از زورآزمایی دو ماهه، دولت و رگولاتوری بتوانند جلوی گرانی بسته‌های اینترنت اپراتورها را بگیرند.

اواخر تیرماه بود که همراه اول و ایرانسل به یک باره بسته‌های اینترنت مدت‌دار و پر مصرف خود را حذف کردند و باقی بسته‌ها نیز مشمول گرانی شدند.

در این مدت بسیاری از کاربران سرگردان شده و نمی‌دانستند چگونه باید اینترنت موبایل ماهیانه خود را تامین کنند. مثلا اگر یک کاربر در ماه ۱۰ گیگابایت اینترنت مصرف می‌کرد؛ اکنون ناچار شده بود ۵ بسته دو گیگابایت خریداری کند.

دو اپراتور بزرگ با این اقدام هماهنگ و بدون مجوز، سیلی از انتقادها و واکنش‌ها را به سوی خود گسیل کردند و انواع اخطارها و جریمه‌ها را به جان خریدند. کار به جایی رسید که رئیس‌جمهور ایران شخصا درخواست کرد اپراتورها بسته‌های حذف شده را برگردانند وگرنه جلوی مجوز اپراتوری آن‌ها گرفته شده و جریمه‌های سنگینی در انتظارشان است.

خوش‌بختانه این جدال دو ماهه به پایان رسید و از امروز دوباره کاربران می‌توانند به شیوه سابق بسته‌های اینترنت مدت‌دار و با حجم بالا را از ایرانسل خریداری کنند.

همراه اول هم احتمالا تا ساعتی دیگر بسته‌های اینترنت مدت‌دار خود را دوباره در اپلیکیشن و کدهای دستوری فعال می‌کند.

آنچه می‌ماند جبران گران‌فروشی است که اپراتورها در این مدت داشتند و پول‌های زیادی که از جیب مردم و کاربران برای این تصمیم بیرون آمده است. گام بعدی اپراتورها باید بازگرداندن وجه‌های اضافی باشد که در این مدت از کاربران گرفته‌اند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. کلاهبردار اعظم. وقتی میخوای بسته بخری کمتر از یه مقداری نداره و مجبور میشه بسته بزرگ بخری. بعد همه اون بسته بزرگ که مورد نیازت نیست بخشی استفاده میشه و بقیه ش میپره. هر ماه حدود ۱۰ گیگ اینترنت شخصی من داره میپره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا