اخبار ایران

سیم‌کارت شاد برای اینترنت ایمن به دانش‌آموزان می‌دهند

داستان‌های شبکه مجازی شاد و اینترنت دانش‌آموزان ادامه دارد.

چندی پیش درباره اینترنت شبکه شاد مفصلا صحبت کردیم و به مشکلاتش و تصمیم‌هایی که مرتبا عوض می‌شوند اشاره داشتیم.

حالا، امروز وزیر آموزش و پرورش از سیم‌کارت شاد و اینترنت ایمن برای دانش‌آموزان خبر داده است. به گفته آقای محسن حاجی میرزایی، به‌زودی در میان دانش‌آموزان سیم‌کارت شاد توزیع می‌شود تا از اینترنت ایمن استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش در نشست سی و چهارمین اجلاس مدیران کل و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور اشاره کردند با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد عرضه سیم‌کارت شاد برای فراهم ساختن یک محیط امن در فضای مجازی هستند.

هنوز آموزش و پرورش یا وزارت ارتباطات درباره سیم‌کارت شاد، مشخصات و ویژگی‌های آن، قیمت احتمالی، نوع اینترنت و احیانا سرعت و حجم و اینکه دقیقا معنای فضای مجازی ایمن یا اینترنت ایمن یعنی چه؛ اطلاعات بیشتری ارائه نکردند.

ادب حکم می‌کند منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری از این طرح مشخص شود ولی بعید است مشکل دانش‌آموزان و خانواده، مدارس و معلمان در این برهه، سیم‌کارت و اینترنت ایمن باشد؛ بلکه مشکل هزینه‌ها و دسترسی‌ها است.

ای کاش مسئولان به جای دنبال کردن چنین طرح‌هایی، زمینه دسترسی رایگان و سراسری به اینترنت برای آموزش مجازی را برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم می‌کردند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. مدیر عامل آسیاتک:
    “تا یک ماه دیگر #vdsl آسیاتک با توجه به توافق و عقد قرارداد نوع دوم بیت استریم با شرکت #مخابرات در اختیار تمام مشترکان قرار می‌گیرد. با قرارداد اخیر میان مخابرات و #آسیاتک عملا تعداد مراکز آسیاتک از هزار و ۵۰۰ مرکزی که اکنون در آن حضور داریم به یازده هزار و ۵۰۰ مرکز مخابراتی افزایش می‌یابد و باعث می‌شود تمامی مشترکان بتوانند از سرویس وی دی اس ال استفاده کنند.
    .
    ⬅️ مدیرعامل آسیاتک با اشاره وضعیت پیاده‌سازی وی دی اس ال افزود: تجهیرات نصب شده‌اند و به لحاظ فنی در حال اینتگریشن هستیم حتی سرویس وی دی اس ال در سی آر ام آسیاتک تعریف شده و قراردادهای تبلیعات و بیلبورد را بسته‌ایم، در بدبینانه‌ترین حالت تا یک‌ماه دیگر این سرویس عرضه عمومی خواهد شد. همین الان هم متقاضیان می‌توانند در سایت آسیاتک پیش ثبت‌نام کنند تا به محض پیاده‌سازی سرویس را دریافت کنند.”

    از شبانه های سایت پیوست در اینستا
    https://peivast.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا