اخبار ایران

جزئیات بسته اینترنت هدیه ۱۲۰ گیگابایتی وزارت ارتباطات به اساتید دانشگاه

وزیر ارتباطات در توییتر از ارائه بسته اینترنت رایگان به اساتید دانشگاه برای آموزش مجازی خبر داد.

این بسته اینترنتی ۱۲۰ گیگابایت است و برای اساتید دانشگاه‌های کل کشور خواهد بود. آذری جهرمی خبر داد به‌زودی جزئیات بسته اینترنت هدیه مخصوص دانشجویان نیز منتشر می‌شود.

وزیر ارتباطات در این توییت می‌گوید: «در شرایط کرونا و برای حمایت از آموزش‌های مجازی کارآمد، هدیه ناقابلی برای اساتید دانشگاه‌های کل کشور آماده‌ کردیم.»

اساتید دانشگاه‌ها باید به سایت ICTGifts.ir مراجعه کرده و ضمن ثبت‌نام در بخش هدایای مخصوص اساتید؛ این بسته اینترنت را دریافت کنند. مهلت ثبت‌نام برای این بسته اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی رایگان تا ۱۵ مهرماه است.

در سایت ICTGifts.ir تاکید شده این بسته اینترنت هدیه تنها به اساتید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد تعلق خواهد گرفت.

همین‌طور، این اینترنت هدیه تنها برای افرادی که مالک خط تلفن همراه باشند؛ قابل استفاده است.

از دیگر شرایط دریافت این بسته، امکان فعال‌سازی هدیه اساتید روی یک اپراتور است. یعنی اگر یک استاد دانشگاه چندین سیم‌کارت از چند اپراتور دارد؛ نمی‌تواند برای هریک از سیم‌کارت‌های خود یک بسته اینترنت هدیه ۱۲۰ گیگابایتی فعال کند.

اساتید حق انتقال هدیه به مالک دیگر را ندارند یا نمی‌توانند مالکیت خط را تغییر دهند.

در این سایت ذکر شده با توجه به اینکه فرایند تایید اطلاعات و طی مراحل قانونی آن با کمی تاخیر همراه خواهد بود، ممکن است سرویس اهدایی با کمی تاخیر فعال شود.

هنوز مشخص نیست این بسته هدیه ۱۲۰ گیگابایت برای چه بازه زمانی فعال می‌شود و شروع آن از چه تاریخی است.

پیش از این، وزارت ارتباطات بسته‌های اینترنت هدیه سه ماهه رایگانی برای معلمان سراسر کشور فعال کرده بود تا بتوانند راحت‌تر مباحث آموزش مجازی دانش‌آموزان را پیش ببرند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا