اخبار ایران

بازگشت بسته‌های اینترنت شبانه اپراتورهای موبایل

وزیر ارتباطات خبر داد بسته‌های اینترنت شبانه اپراتورهای موبایل مجددا از سر گرفته می‌شوند.

محمدجواد آذری جهرمی، در حاشیه افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات در استان همدان به خبرنگاران گفت: «حدود یک سال پیش بود که برای اولین بار ابلاغیه منع ارائه بسته‌های اینترنت شبانه به اپراتورها رسید، ارائه بسته‌های اینترنت شبانه از همان زمان تا اندازه‌ای محدود شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت کامل عرضه بسته‌های شبانه به طور کامل پیگیری نشد.»

وزیر ارتباطات ادامه می‌دهند: «دیدگاه مراجع فرهنگی آن است که بسته‌های اینترنت شبانه باعث بیدار ماندن دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود، ما نیز اعلام کردیم که اگر اینترنت نباشد، جوانان خود را با چیز دیگری سرگرم می‌کنند و ماهواره می‌بینند. با این وجود، پیگیری‌هایی صورت گرفته تا ارائه اینترنت شبانه مجددا به جدول بسته‌های اینترنتی عرضه شده توسط اپراتورها بازگردد.»

آیا نوروز امسال بسته اینترنت شبانه داریم؟

بسیاری از کاربران اینترنت همراه از بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه برای دانلودهای زیاد خود استفاده می‌کردند. این بسته‌ها که قیمت بسیار کمتری نسبت به بسته‌های روزانه داشته؛ عمدتا برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان مقرون‌به‌صرفه بوده و اجازه می‌دادند جوانان به اینترنت پایدار و پرسرعتی دسترسی داشته باشند.

چندی پیش بود که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به تدریج بسته‌های اینترنت شبانه خود را حذف کردند و اکنون جز یکی دو بسته محدود، هیچ بسته اینترنتی شبانه‌ای وجود ندارد.

در گذشته، اپراتورهای موبایل ضمن اینکه بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه ارائه می‌دادند؛ روی بسته‌های اینترنت روزانه خود، حجم‌های شبانه‌ای نیز به کاربران هدیه می‌دادند ولی در به تدریج همه این آفرها حذف شدند.

به گزارش رگولاتوری، بیش از ۹۲ درصد کاربران اینترنت از دیتای موبایل استفاده می‌کنند و در غالب نقاط، اینترنت موبایل بر اینترنت ثابت ارجحیت دارد. بستر اینترنت موبایل کشور در یک سال اخیر، تمام بار آموزش‌های آنلاین دانش‌آموزان و دانش‌جویان را به دوش کشیده است و کاربران انتظار دارند اینترنت موبایل با قیمت‌های منصفانه‌تری ارائه شود.

وزیر ارتباطات، درباره زمان بازگشت بسته‌های اینترنت شبانه صحبتی نکرده است ولی همه کاربران اینترنت امیدوار هستند برای روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز امسال، شاهد ارائه دوباره این بسته‌ها باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا