راهنمای خرید

قیمت و کد بسته اینترنت نامحدود همراه اول و ایرانسل (دی ۱۴۰۲)

آشنایی با همه بسته‌های شبانه و روزانه ارزان قیمت این دو اپراتور + آموزش خرید

با افزایش ۳۴ درصدی قیمت اینترنت موبایل در دی ماه ۱۴۰۲، شایعات زیاد پیرامون بسته اینترنت نامحدود اپراتورها در رسانه‌ها پخش شد.

ابتدا گفته شد بسته اینترنت نامحدود همراه اول حذف شده اما وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای تاکید کرد هیچ یک از اپراتورها حق حذف بسته‌هایی که تا کنون در دسترس بودند را ندارد.

شایعه دیگر این بود که بسته‌های اینترنت شبانه و نامحدود، افزایش قیمت چند برابری پیدا کردند که باز پس از یکی دو روز، تکذیب شد.

نهایتا، همراه اول با صدور اطلاعیه‌ای گفت بسته اینترنت نامحدود حذف نشده و با همان شرایط قبلی ولی افزایش قیمت ۳۴ درصدی در دسترس مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری است.

ایرانسل هم قیمت بسته‌های شبانه روزانه، هفتگی و ماهیانه خود را تغییر نداده است و فعلا با همان قیمت‌های قبلی قابل خریداری هستند.

با هم نگاهی به بسته‌های اینترنت نامحدود همراه اول و ایرانسل بیندازیم و ببینیم پس از افزایش تعرفه‌ها، با چه قیمتی ارائه می‌شوند:

بسته اینترنت نامحدود همراه اول

پیش از افزایش قیمت‌ها، بسته اینترنت نامحدود ۳۰ روزه همراه اول با مصرف آستانه ۱۰۰ گیگابایت، با قیمت ۱۹۹۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

اما اکنون این بسته با قیمت ۲۶۶۰۰ تومان عرضه می‌شود:

قیمت این بسته با ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ  ۲۸,۹۹۴ تومان می‌رسد.

شرایط استفاده از بسته نامحدود شبانه همراه اول تغییری نکرده است. همان ۱۰۰ گیگ مصرف منصفانه از ساعت ۱ بامداد تا ۱۱ صبح و سی روزه است.

بسته اینترنت نامحدود همراه اول

همان‌طور که همراه اول اشاره کرده؛ پس از مصرف حجم ۱۰۰ گیگ، محدودیت سرعت اعمال می‌شود که زیر ۱ مگابیت است.

بماند برخی کاربران اعتقاد دارند پس از رد کردن حجم دانلود ۵۰ الی ۶۰ مگ، سرعت عادی اینترنت موبایل همراه اول محدود شده و بیشتر از چند مگابیت نمی‌شود.

در واقع، یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت نامحدود همراه اول، عبور از سقف حجم‌های نامرئی است که این اپراتور تعریف کرده است.

اگر بسته شبانه همراه اول را خریداری کردید؛ باید با نظارت بر مصرف بسته اینترنت، سعی کنید از آستانه مصرف منصفانه عبور نکنید.

روی سایت همراه اول فعلا امکان خرید بسته اینترنت نامحدود همراه اول وجود ندارد ولی در اپلیکیشن «همراه من» و همین‌طور از طریق کد دستوری می‌توان این بسته را رزرو کرد.

قیمت بسته اینترنت صبحانت همراه اول

بسته صبحانت ۱۲ گیگابایت و ۳۰ روزه همراه اول نیز با افزایش قیمت، اینکه به ۱۳۴۰۰ تومان رسیده است که هنوز جزو ارزان ترین بسته اینترنت موبایل محسوب می‌شود.

بسته صبحانت همراه اول

زمان مصرف این بسته نیز از ۶ الی ۱۲ صبح است. این بسته را می‌توانید هم از طریق وب‌سایت mci، هم از طریق اپلیکیشن «همراه من» و هم از طریق کد دستوری خرید کنید.

کد دستوری بسته اینترنت نامحدود همراه اول

برای هر دو بسته نامحدود شبانه و صبحانت، کد دستوری #۳۳*۱۰۰* یا #۳۳۲۳۲*۱۰۰* را استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید با کد دستوری #۲۲۳*۱۰۰۰* بسته اینترنت نامحدود شبانه همراه اول را خریداری کنید. با گرفتن کد دستوری #۱۰۰۰* و انتخاب بسته نامحدود نیز می‌توانید این بسته را برای خودتان فعال و تا یک ماه استفاده کنید.

۶ روش خرید اینترنت نامحدود همراه اول

شما به چند روش می‌توانید بسته اینترنت نامحدود شبانه همراه اول را خریداری کنید:

خرید آنلاین از سایت همراه اول

۱- به سایت mci.ir مراجعه کنید.

۲- از منوی «اینترنت» در بالای سایت یا در منوی همبرگری در گوشی موبایل، روی گزینه «خرید بسته» بزنید.

۳- فیلد نوع بسته را زده و گزینه «نامحدود شبانه» را انتخاب کنید.

قیمت بسته اینترنت نامحدود همراه اول

۴- بسته اینترنت نامحدود ۳۰ روزه با مصرف منصفانه ۱۰۰ گیگ برای شما نمایش داده می‌شود. روبروی توضیحات بسته، روی گزینه «خرید آنلاین» بزنید و باقی مراحل را طی کنید تا بسته رزرو شود. باید در این مرحله، شماره موبایل خود را هم وارد کنید.

خرید بسته نامحدود با اپلیکیشن «همراه من)

۱- اگر اپلیکیشن «همراه من» را روی گوشی نصب شده دارید؛ وارد آن شود. در عیر این صورت، باید این اپ را از روی کافه‌بازار یا مایکت دانلود و نصب کنید.

۲- در وسط صفحه، روز گزینه «بسته اینترنت» بزنید.

۳- گزینه بسته ماهیانه را انتخاب کنید:

خرید بسته شبانه همراه اول با اپ

۴- صفحه را اسکرول کنید تا به بسته اینترنت نامحدود سی روزه برسید. حالا، می‌توانید با انتخاب «پرداخت مستقیم» و پرداخت مبلغ ۲۸۹۹۴ تومان، بسته را خریداری کنید یا گزینه «بر روی قبض» را بزنید و هزینه بسته را بعدا و همراه با قبض موبایل (برای سیم کارت های دائمی) پرداخت کنید.

در اپلیکیشن «همراه اول» همان موقع بسته برای شما فعال می‌شود.

خرید با کد دستوری #۳۳۲۳۲*۱۰۰*

۱- کد #۳۳۲۳۲*۱۰۰* را شماره‌گیری کنید.

۲- اگر بسته را برای خودتان می‌خواهید؛ گزینه ۱ را وارد کنید و در غیر این صورت، باید شماره موبایل طرف مقابل را وارد کرده و روی کلید Send بزنید.

۳- توضیحات بسته شبانه همراه اول را مشاهده می‌کنید. اگر همین بسته را نیاز داشتید و تایید می‌کنید؛ عدد ۱ را وارد کرده و کلید Send را بزنید.

نتیجه از طریق پیامک به شما اعلام می‌شود.

خرید با کد دستوری #۱۰۰۰*

۱- کد دستوری #۱۰۰۰* را شماره‌گیری کنید.

۲- عدد ۲ را برای خرید بسته اینترنت وارد کنید.

۳- دوباره عدد ۲ را برای انتخاب بسته نامحدود وارد کنید.

۴- اگر بسته اینترنت نامحدود را قبلا خریداری کردید و اکنون می‌خواهید وضعیت فعال یا غیرفعال بودن آن را بررسی کنید؛ عدد ۰ را بزنید. اگر می‌خواهید تازه بسته را خریداری کنید؛ عدد ۳ را زده و روی کلید Send بزنید.

۵- توضیحات بسته نامحدود همراه اول را مشاهده می‌کنید. عدد ۲ را وارد کرده و send را بزنید.

۶- برای خرید بسته شبانه نامحدود همراه اول، عدد ۱ را وارد کرده و send کنید.

نتیجه از طریق پیامک برای شما گزارش داده می‌شود.

بسته اینترنت نامحدود ایرانسل (شبانه)

مدت‌ها است ایرانسل هیچ‌گونه بسته اینترنت نامحدود به معنای واقعی ندارد ولی بسته در میان مردم، بسته شبانه این اپراتور بیشتر به بسته نامحدود شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال حجم و بسته اینترنت به خط دیگر در اپراتورهای مختلف

ایرانسل هنوز قیمت بسته اینترنت شبانه ۳۰ گیگابایت ۳۰ روزه خود را افزایش نداده است و با همان قیمت قبلی ۹ هزار تومان و از ۲ الی ۷ صبح در دسترس است.

بسته اینترنت نامحدود همراه اول

همچنین، این اپراتور یک بسته شبانه یک روز با حجم ۵۰۰ مگابایت هم به قیمت ۵۰۰ تومان دارد که خوب بعید است برای کسی مصرف داشته باشد.

بسته شبانه ایرانسل

ایرانسل سه بسته ۷ روزه شبانه نیز با حجم‌های ۲ گیگابایت، ۴ گیگابایت و ۵ گیگابایت دارد که در زیر مشاهده می‌کنید و هنوز افزایش قیمت پیدا نکردند:

بسته ۷ روزه نامحدود روزانه ایرانسل

همه بسته‌های اینترنت شبانه ایرانسل در یک نگاه:

نوع بسته مدت زمان  قیمت کد دستوری
۵۰۰ مگابایت شبانه (از ۲ الی ۷ صبح) ۱ روزه ۵۰۰ تومان ۱#*۵*۵۵۵*
۲ گیگابایت شبانه (از ۲ الی ۷ صبح) ۷ روزه ۱۵۰۰ تومان ۲#*۵*۵۵۵*
۵ گیگابایت شبانه (از ۲ الی ۷ صبح) ۷ روزه ۲۵۰۰ تومان ۲#*۵*۵۵۵*
۳۰ گیگابایت شبانه (از ۲ الی ۷ صبح) ۳۰ روزه ۹۰۰۰ تومان ۳#*۵*۵۵۵*

بسته نامحدود روزانه ایرانسل

دومین اپراتور موبایل کشور، ۳ بسته نامحدود روزانه هم دارد که در جدول زیر آورده شده‌اند.

بسته نامحدود روزانه ایرانسل را می‌توانید از ساعت ۶ الی ۱۲ ظهر استفاده کنید. ایرانسل هنوز قیمت جدید این بسته‌ها را اعلام نکرده یا برنامه‌ای برای تغییر قیمت‌شان ندارد و با همان قیمت و شرایط قبلی در دسترس هستند:

نوع بسته مدت زمان قیمت کد دستوری
۴ گیگابایت روزانه (۶ صبح الی ۱۲ ظهر) ۷ روزه ۴۵۰۰ تومان ۲#*۵*۵۵۵*
۷ گیگابایت روزانه (۶ صبح الی ۱۲ ظهر) ۳۰ روزه ۷۵۰۰ تومان ۳#*۵*۵۵۵*
۱۰ گیگابایت روزانه (۶ صبح الی ۱۲ ظهر) ۳۰ روزه ۹۰۰۰ تومان ۳#*۵*۵۵۵*

کد دستوری بسته اینترنت نامحدود ایرانسل

اگر سیم کارت ایرانسل دارید؛ با شماره‌گیری کد دستوری #۵۵۵* می‌توانید بسته‌های شبانه و روزانه ارزان قیمت ایرانسل را خریداری کنید.

اما کد دستوری دقیق هر بسته در جدول‌های بالا درج شده است. مثلا، برای خرید بسته‌های ۷ روزه باید کد دستوری ۲#*۵*۵۵۵* را شماره‌گیری کنید.

برای بسته‌های ۳۰ روزه از کد دستوری ۳#*۵*۵۵۵* و برای بسته‌های ۱ روزه کد دستوری ۱#*۵*۵۵۵* استفاده شود.

چگونه بسته نامحدود شبانه ایرانسل را خریداری کنیم؟

شما می‌توانید از طریق کد دستوری، اپلیکیشن «ایرانسل من» یا وب سایت ایرانسل، بسته اینترنت شبانه یا سایر بسته های اینترنت ایرانسل را خریداری و برای شماره تلفن گوشی خود رزرو کنید.

سوالات رایج درباره خرید بسته اینترنت نامحدود

آیا بسته اینترنت شبانه با بسته‌های دیگر همزمان قابل استفاده است؟

بله؛ بسته اینترنت شبانه نامحدود ارتباطی با بسته‌های موبایل دیگری که خریداری کردید؛ ندارد و می‌توانید همزمان استفاده کنید.

امکان خرید آنلاین بسته اینترنت نامحدود میسر است؟

در اوایل، اپراتورها فقط با کد دستوری، بسته نامحدود را در دسترس کاربران قرار می‌دادند ولی اکنون از هر سه روش خرید آنلاین روی وب‌سایت، خرید در اپلیکیشن موبایل اپراتور و کد دستوری قابل خریداری است.

حداکثر حجم بسته نامحدود همراه اول چقدر است؟

بسته شبانه ۳۰ روزه همراه اول، محدودیت حجم دانلود ندارد ولی پس از ۱۰۰ گیگابایت، سرعت دانلود به زیر ۱ مگ می‌رسد. برخی از کاربران گزارش دادند حتی پس از ۵۰ یا ۶۰ مگ، سرعت دانلود بسیار کاهش پیدا کرده و مثلا ۵ تا ۸ مگابیت می‌شود.

احتمال دارد همراه اول یا ایرانسل بسته اینترنت نامحدود خود را حذف کنند؟

به دستور وزارت ارتباطات، اپراتورها حق حذف بسته نامحدود را ندارند و صرفا باید مشابه بسته‌های دیگر، قیمت آن را ۳۴ درصد افزایش دهد.

آیا بسته اینترنت TDLTE نامحدود داریم؟

ایرانسل و همراه اول بسته اینترنت TDLTE نامحدود ندارند ولی اپراتورهای مجازی آن‌ها، در برخی اوقات چنین بسته‌هایی ارائه می‌کنند.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا