اخبار ایران

بسته اینترنت رایگان یک ماهه برای همه مردم ایران

با هدف ترویج تبلیغات انتخاباتی

وزیر ارتباطات در توییتی اعلام کرد با تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری سازمان برنامه بودجه برای ترویج تبلیغات انتخاباتی بسته‌های اینترنت رایگان یک ماهه رایگان به مردم عرضه می‌شود. هنوز جزئیات و نحوه فعال‌سازی این بسته اینترنت مشخص نشده است.

در توییت آذری جهرمی آمده است به همه مردم ایران بسته اینترنت یک ماهه رایگان اختصاص پیدا خواهد کرد. حالا، مشخص نیست این بسته اینترنت چقدر حجم دارد یا اینکه کدام اپراتورها آن را عرضه می‌کنند؟ آیا فقط اپراتورهای موبایل این بسته اینترنت را عرضه می‌کنند یا اپراتورهای اینترنت ثابت هم به مشترکان خود این بسته اینترنت رایگان را ارائه می‌دهند؟

اپراتورهای موبایل به شدت درگیر ترافیک مشترکان خود هستند و به سختی زیر بار ارائه یک بسته اینترنت رایگان یک ماهه می‌روند. بعید است اپراتورهای موبایل درگیر این پروژه شوند و احتمالا شرکت مخابرات و دیگر شرکت‌های اینترنت ثابت که ترافیک خلوت‌تری دارند؛ در این طرح همکاری می‌کنند.

ولی از آن سو، بیش از ۸۷ درصد مردم از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند و فقط نزدیک به ۱۲ درصد مردم اینترنت ثابت ADSL یا VDSL و FTTH دارند.

موضوع دیگر که از هم‌اکنون میان کاربران شبکه‌های اجتماعی محل بحث شده است؛ ترافیک داخلی یا بین‌الملل این بسته اینترنت رایگان یک ماهه است!

قطعا برای استفاده از کلاب‌هاوس، اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی و حتی پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتساپ نیاز به ترافیک بین‌الملل است ولی آیا اپراتورها و وزارت ارتباطات زیر بار ارائه این ترافیک می‌روند یا فقط بسته اینترنت مصارف ترافکی داخلی دارند.

چند روز پیش هم وزیر ارتباطات از ارائه بسته‌های اینترنت و ترافیک داخلی به کاندیداهای تایید شده ریاست جمهوری خبر داده بود تا بتوانند به جای فضای فیزیکی، بیشتر در فضای مجازی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی داشته باشند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان دوره ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

به نظر شما بسته اینترنت یک ماهه رایگان انتخابات چگونه ارائه می‌شود؟

به‌روزرسانی

وزیر ارتباطات روز ۳ خرداد از جزئیات این بسته اینترنتی یک ماهه پرده‌برداری کرد. آذری جهرمی در یک توییت گفت: «این بسته‌های هدیه ۷ گیگابایتی است و مدت آن یک ماه است و به هر کد ملی یک بسته تعلق می‌گیرد. برای اینکه به یکباره به شبکه فشار نیاید هم و سرعت افت پیدا نکند ثبت‌نام در یک هفته انجام می‌شود.»

تقسیم‌بندی ثبت‌نام هم براساس رقم آخر کد ملی خواهد بود. هر بسته از زمان فعال‌سازی تا یک‌ماه اعتبار دارد و بسته‌ها فقط برای اپراتورهای تلفن همراه ارائه خواهد شد.

همچنین از امروز ثبت‌نام از طریق سایتی که اعلام خواهد شد انجام می‌شود و در این زمینه کاربران نیاز به ارسال کدی به شماره‌ای نیستند. جهرمی در این مورد تاکید کرده که کاربران مراقب کلاهبرداران باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا