اخبار ایران

بسته‌های اینترنت رایگان ۳۰ تا ۶۰ گیگابایت به دانشجویان، معلمان و اساتید داده می‌شود

وعده وزیر ارتباطات در حاشیه بازگشایی مدارس

وزیر ارتباطات گفت تا پایان این هفته، بسته‌های اینترنت رایگانی به دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه اختصاص داده می‌شود.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات که در مراسم بازگشایی  یکی از مدارس دخترانه استعداد‌های درخشان منطقه یک حضور پیدا کرده بود؛ اعلام کرد ترافیک بسته شاد در سراسر کشور رایگان است و بسته‌های ترافیکی برای اقشار دیگری که با حوزه آموزش درگیر هستند؛ در نظر گرفته شده است.

به گفته زارع پور، بسته رایگان شش ماهه ۶۰ گیگابایتی در اختیار اساتید حوزه و دانشگاه، بسته ۴۰ گیگابایتی در اختیار معلمان و بسته ۳۰ گیگابایتی در اختیار دانشجویان و طلاب قرار می‌گیرد:

«با توجه به اینکه آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری همچنان ادامه دارد، بر اساس قولی که به وزارت آموزش و پرورش داده بودیم ترافیک بسته شاد برای دانش آموزان سراسر کشور رایگان شده است و بسته‌های ترافیکی رایگانی هم به عنوان هدیه تا پایان هفته به صورت برخط از طریق سامانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار استادان حوزه و دانشگاه، دانشجویان، معلمان و طلاب قرار می‌گیرد.»

سال گذشته نیز بسته‌های اینترنت رایگانی از سوی وزارت ارتباطات به دانشجویان، معلمان، اساتید و طلاب اختصاص یافته بود که با انتقاداتی نیز همراه بود. مثلا، برخی دانشجویان دانشگاه‌های کشور موفق نشدند این بسته اینترنت رایگان را دریافت کنند یا اینکه دانشجویان اظهار می‌کردند این بسته رایگان برای همه امورات کلاس‌های آنلاین آن‌ها کافی نیست.

همین‌طور، اپراتورها نیز اعتقاد داشتند اختصاص بسته‌های اینترنت رایگان در حجم‌های وسیع به قشرهای زیادی از جامعه، باعث افزایش ترافیک شبکه و کاهش کیفیت اینترنت موبایل می‌شود.

اکنون، اینترنت یکی از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های همه افرادی است که درگیر آموزش مجازی و کلاس‌های آنلاین هستند و بسیاری از والدین و خانواده‌ها یا معلمان واقعا از تامین چند گیگابایت اینترنت در ماه عاجزاند!

هنوز جزئیات بیشتری درباره این بسته‌های اینترنت رایگان اعلام نشده است. احتمالا وزارت ارتباطات از همان پایگاه داده ثبت‌نامی گذشته خود برای تخصیص اینترنت رایگان به دانشجویان، اساتید دانشگاه و حوزه و طلاب و معلمان استفاده می‌کند.

هر افرادی که جزو این گروه‌ها هستند و در پایگان داده وزارت ارتباطات ثبت‌نام نکردند؛ می‌توانند به وب‌سایت اینترنت هدیه وزارت ارتباطات مراجعه و ثبت‌نام کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا