اخبار ایران

اپلیکیشن شاد برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ کاملا رایگان شد

شاتل، مخابرات ایران، همراه اول و ایرانسل مصرف اینترنت شاد را رایگان کردند

اپلیکیشن شاد برای اکثریت کاربران اینترنت در ایران رایگان شد.

شرکت‌های شاتل، مخابرات، همراه اول و ایرانسل اعلام کردند پهنای‌باند مصرفی اپلیکیشن شاد در سال تحصیلی ۱۴۰۰ رایگان است.

در شهریورماه زمزمه‌هایی شنیده شد که هنوز وضعیت اینترنت برنامه شاد تعیین تکلیف نشده است و رایگان بودن آن قطعی نیست. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رایگان شدن اینترنت شاد را منوط به تامین منابع مالی آن کرده بود.

هفته گذشته و در جریان بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از همراه اول، علیرضا کاظمی اعلام کرد علی‌رغم وجود مشکلاتی در پرداخت مطالبات همراه اول بابت ارائه سرویس، اما با دستور وزیر ارتباطات، استفاده از اپلیکیشن شاد همچنان رایگان خواهد بود. در همان جلسه و در فرصت‌های بعدی، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول اعلام کرد استفاده از شاد برای مشترکان این اپراتور، رایگان خواهد بود.

همراه اول هم در کنار رایگان کردن سامانه شاد برای مشترکانش، طرح‌های ویژه سیم‌کارت برای جوانان و دانشجویان هم ارائه داده است. به این ترتیب تمامی افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله می‌توانند سیم‌کارت دائمی جوانان همراه اول را با قیمت ویژه و بسته‌های خوش‌آمدگویی را از طریق فروشگاه آنلاین همراه اول یا مراکز فروش و خدمات این اپراتور خریداری کنند.

پلتفرم شاد، در سال ۱۳۹۹ و با شیوع ویروس کرونا از سوی آموزش و پرورش برای آموزش آنلاین و از راه دور دانش‌آموزان راه‌اندازی شد و همواره سعی شد اینترنت آن برای خانواده‌ها رایگان باشد. سال تحصیلی ۱۳۹۹ اینترنت شاد در همه اپراتورها و سرویس‌دهنده‌های اینترنت رایگان بود و اینک در سال تحصیلی ۱۴۰۰ دوباره شاهد رایگان شدن استفاده از آن هستیم.

رایگان بودن اینترنت شاید به این معنی است که شما با هر اپراتور یا اینترنت موبایل و ثابتی از برنامه شاد استفاده کنید؛ نباید هزینه یا حجم اینترنت مصرفی برای شما ثبت و محاسبه شود.

نسخه جدید شاد ۳۰ شهریور ماه با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد و این اپلیکیشن از روز ۳ مهر و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. دو روز پیش از آغاز سال تحصیلی، ایرانسل اعلام کرد از بامداد اول مهر تا اطلاع ثانوی، بدون نیاز به تهیه بسته دیتا برای تمامی کاربران رایگان است و در طول استفاده از سامانه شاد، اینترنت رایگان به صورت خودکار و بدون نیاز به شماره‌گیری کد دستوری، برای کاربران اعمال می‌شود.

ایرانسل همچنین سیم‌کارت کوشا را مخصوص دانش‌آموزان عرضه کرده است. با تهیه این سیم‌کارت اعتباری (که باید به نام یکی از والدین ثبت‌نام شود)، دسترسی به طور پیش‌فرض، صرفا برای وب‌سایت‌های مورد تأیید داخلی امکان‌پذیر است.

شرکت مخابرات ایران هم به عنوان اپراتوری که به تنهایی ۵۰ درصد بازار اینترنت ثابت کشور را در اختیار دارد اعلام کرده است پهتای باند داخلی برای سامانه شاد بر بستر این شرکت، رایگان است.

مجید سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در این مورد با بیان اینکه این شرکت تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز اپراتور‌های مختلف را برای ارائه خدمات ارتباطی به مشتریان و شبکه شاد را تامین می‌کند، گفت: «اجرای برنامه‌های مختلف نظام آموزشی به زیرساخت‌های ارتباطی وابسته است، هرچند این سیاست نیازمند راهبرد بلندمدت است؛ اما این شرکت توانست با آمادگی شبکه دسترسی و اپراتوری و ارائه شاخص‌های مورد نیاز برای ارتباط مجازی بستر فعال‌سازی سامانه شاد را قابل دسترس کند.»


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا