اخبار ایران

بخش عمده‌ای از ترافیک اینترنت بین‌الملل قطع شده تامین شد

ارتباطات اینترنت زیرساخت از چند کابل دریایی و کابل زمینی در اطراف کشور تامین می‌شود

به گفته معاون وزیر ارتباطات، بخش عمده‌ای از ظرفیت اینترنت بین‌الملل ایران که چند روز پیش قطع شده بود؛ از طریق کابل‌های دریایی و زمینی دیگر تامین شده است.

۱۶ آدرماه بود که معاون فنی شرکت زیرساخت از قطعی ۴۳۰ گیگابیت پهنای‌باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در محدوده دریایی کشورهای قطر و امارات خبر داد.

سهراب آغ‌بیات، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفته بود: «۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای‌باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شد.»

اکنون، «صادق عباسی شاهکوه»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد بخش عمده‌ای از ترافیک بین‌الملل قطع شده، تامین شده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت این قطعی پهنای‌باند بین‌الملل باعث ایجاد اختلالاتی در اینترنت کشور برای ساعت‌های پیک مصرف شده بود ولی شرکت زیرساخت سریعا با راه‌حل‌های مقطعی سعی کرد ترافیک کسری را جبران کند؛ چون فعلا امکان اتصال فیبر دریایی در کوتاه مدت میسر نیست.

عباسی شاهکوه می‌گوید اینترنت بین‌الملل ایران از چندین طریق و توسط کابل‌های دریایی و زمینی تامین می‌شود و متکی به یک مسیر ترانزیت ترافیک نیست:

«به دنبال قطعی کابل دریایی قطر و امارات که هنوز هم وصل نشده است، طی دو سه روز اخیر شرکت ارتباطات با ظرفیت‌های جایگزین، بخش عمده ای از این ظرفیت را تأمین کرده است و این مساله تا حدود زیادی حل شده است.»

هنوز مشخص نشده است کابل فیبر دریایی قطع شده در محدوده دریایی بین قطر و امارات چه زمانی وصل می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا