اخبار ایران

دولت و بخش خصوصی برای افزایش قیمت اینترنت ثابت و موبایل هم رای شدند

رئیس سازمان نصر تهران: دولت شهامت تغییر تعرفه‌ها را داشته باشد

مدیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران هم وضعیت کنونی اینترنت ایران را به عدم سرمایه‌گذاری در گذشته و ثابت ماندن تعرفه اینترنت ثابت و موبایل مرتبط می‌داند و می‌گوید باید دولت شهامت داشته و تعرفه‌های اینترنت را اصلاح و تغییر دهد.

امروز، مدیران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران طی یک نشست خبری به مسایل مربوط به اینترنت پرداختند و اعلام کردند حال بد این روزهای اینترنت به خاطر عدم سرمایه‌گذاری و ثابت ماندن تعرفه‌ها است.

سازمان نصر تهران: تعرفه‌گذاری اینترنت را به بخش خصوصی بدهید

«حسین اسلامی»، رئیس نصر تهران می‌گوید اگر همین روند عدم تغییر تعرفه‌ها ادامه پیدا کند؛ اپراتورها دیگر نمی‌توانند ادامه مسیر داده و هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری روی شبکه‌های ارتباطی و توسعه آن‌ها و بهبود کیفیت اینترنت داشته باشند.

سلامی می‌گوید: «دولت باید شهامت این موضوع را داشته باشد که مبتنی بر واقعیت تصمیم بگیرد و سقف گذاشتن برای قیمت‌ها کمک حال نیست و حتی حمایتی از بخش خصوصی و مصرف‌کننده‌ی نهایی نیز نمی‌کند.»

رئیس سازمان نصر تهران می‌گوید باید دولت تعرفه‌گذاری اینترنت را به بخش خصوصی واگذار کند و تعرفه‌گذاری دستوری مشکل اینترنت را حل نمی‌کند. او گفت رگولاتوری از این تصمیم استقبال کرده است و امیدواری زیادی دارند که با تغییر تعرفه‌ها، مشکلات بخش اینترنت تا حد زیادی رفع شده و امکان توسعه‌ی اینترنت ثابت فراهم شود.

«محمدعلی شریفی‌الحسینی» عضو کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران نیز می‌گوید از سال ۱۳۹۴ تا کنون، هیچ سرمایه‌ای وارد صنعت اینترنت ثابت کشور نشده است و تعرفه‌های نامناسب برای بخش اینترنت ثابت و بعد اینترنت همراه باعث شده که شاهد اختلال‌ها و قطعی‌های اینترنت اخیر باشیم.

او می‌گوید: «از سال ۱۳۹۴ که مصوبه‌ای در زمینه تعرفه‌ها توسط رگولاتوری به صورت دستوری تعریف شد، امکان توسعه‌ی خدمات در اینترنت ثابت توسط بخش خصوصی ایجاد نشد، این در‌ حالی است که دولت و سازمان تنظیم مقررات باید با تسهیل کارها، موانعی را که در این بخش است، برمی‌داشت.»

دولت سیزدهم موافق افزایش قیمت اینترنت است

دولت یازدهم و دوازدهم با بحث افزایش تعرفه‌های اینترنت مخالف بودند ولی دولت سیزدهم و به طور خاص وزیر ارتباطات، «عیسی زارع‌پور» و رگولاتوری در این چند ماه، نشان دادند که برای تغییر تعرفه‌های اینترنت ثابت و موبایل در سال ۱۴۰۱ آمادگی دارند و در حال بررسی پیشنهادها و الگوریتم‌های تغییر تعرفه‌ها هستند.

وزیر ارتباطات روز ۱۶ آذر ماه در مجلس شورای اسلامی گفت در چند سال گذشته، سرمایه‌گذاری مناسبی روی توسعه زیرساخت اینترنت نشده است و از سوی دیگر عدم افزایش قیمت اینترنت باعث شده اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی نتوانند شبکه زیرساخت خود را توسعه دهند. همین‌طور، «عیسی زارع‌پور» در نشست خبری عملکرد ۱۰۰ روزه خود بیان کرد در حال بررسی افزایش قیمت تدریجی اینترنت موبایل و ثابت هستند.

ما در سایت شبکه‌چی طی یادداشت «آماده افزایش قیمت اینترنت ثابت و موبایل در سال ۱۴۰۱ باشید» دلایل افزایش قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۱ را گفتیم و اشاره کردیم شک نکنید که قیمت‌ها تغییر خواهد کرد ولی هنوز مشخص نیست چند درصد افزایش قیمت داریم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

  1. دولت لطف بفرماید شهامت افزایش حقوق ها متناسب با تورم را داشته باشد بعد هرچه خواستند اینترنت را گران کنند…خجالت هم نمی کشن این حرفارو میزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا