اخبار ایران

وزیر ارتباطات: نمایندگان مجلس جلوی افزایش قیمت اینترنت را نگیرند

نمایندگان هنگام تصویب لایحه بودجه سال آینده، اشتباه سال گذشته را تکرار نکنند

وزیر ارتباطات از نمایندگان مجلس به خاطر ثابت ماندن قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۰ گلایه کرد و ازشان خواست این اشتباه را در تصویب بودجه لایحه سال ۱۴۰۱ تکرار نکنند و مانع از افزایش قیمت تعرفه اینترنت نشوند.

عسی زارع‌پور در ماه‌های اخیر به صراحت چندین بار از افزایش تعرفه‌های خدمات اینترنت سخن گفته است و تقریبا دیگر هم کاربران و هم شرکت‌های اینترنتی مطمئن شدند در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش قیمت تعرفه‌ها خواهیم بود.

امروز، وزیر ارتباطات بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و در در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران، گفت:

در ایام بررسی بودجه، از مجلس می‌خواهیم مانند سال گذشته موانعی مانند اصلاح نشدن تعرفه‌ها ایجاد نکند. اگر ثبات دستوری تعرفه‌ها کارآمد بود، پس قیمت اجناس دیگر مانند نخود و لوبیا و یخچال هم به شکل دستوری کنترل می‌شد. با توجه به افزایش تقاضای شبکه و افزایش هزینه‌های اپراتورها، نیاز است که در تعرفه‌ها بازنگری صورت گیرد. با رئیس مجلس صحبت کردم تا اجازه اصلاح تعرفه‌ها در لایحه بودجه سال آینده داده شود.

عیسی زارع‌پور خطاب به نمایندگان گفت:

طرح ما در زمینه شیوه اصلاح تعرفه‌ها ارائه شده و در حال حاضر روی مدل اقتصادی آن کار می‌شود و زنجیره تولید تا توزیع محتوا را در کشور در بر می‌گیرد. هم حوزه ارتباطات و هم مردم از اصلاح تعرفه‌ها سود می‌برند.

وزیر ارتباطات در مورد شبکه ملی اطلاعات نیز گفت:

راهبرد دولت برای استفاده از فناوری اطلاعات، استفاده از این فناوری ایجابی و فرصت‌ساز است. زیرساخت این مساله شبکه ملی اطلاعات است. سال گذشته شورای عالی فضای مجازی ۵۳ تکلیف در این پروژه تعریف کرد که حدود ۷۵ درصد آن مربوط به خانواده مخابرات و نه فقط وزارت ارتباطات است.

او ادامه داد: بال اول شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت و امن در سراسر کشور است. بال دوم آن نیز مجموعه‌ای از خدمات کاربردی است که کار و زندگی مردم را تسهیل کند. امروز بعضی از پلتفرم‌های خارجی بخشی از شبکه ما را اشغال کرده‌اند.

زارع‌پور توضیح داد: در این حوزه سه وظیفه اصلی داریم؛ نخست هوشمندسازی کلیه خدمات دولتی در یک برنامه سه‌ساله، دوم پلتفرم‌های داخلی خصوصی که در این زمینه بخش خصوصی از بخش دولتی جلوتر بوده است و سوم خدمات پایه مانند موتورهای جست‌وجو، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی.

وزیر ارتباطات در پایان درباره اجرایی شدن مصوبه بیت‌استریم گفت: مخابرات باید به بخش خصوصی میدان بدهد. در مورد مصوبه بیت‌استریم، قراردادهایی که امضا شده باید اجرایی شوند. این شرکت باید سبد خدمات خود را تنوع بخشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
پیوست

یک دیدگاه

  1. آها که اینطور،درسته هنوزم باید واسه حجم اینترنت پول بدیم؟یا بخاطر خدمات اینترنت؟والا خیلی فرق بین اینا هست برای اولی هر مگ پولی دومی بخاطر داشتن اینترنت هر ماه مقدار مشخصی پول میدی حجمش هم مهم نیست!مگه اینکه دیگه زیاده روی کنی پول بیشتری ازت بگیرن،این رسمش نیستا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا