اخبار ایران

ایرانسل رسما استفاده از باند ۲۳۰۰ مگاهرتز برای بهبود کیفیت اینترنت را آغاز کرد

وزیر ارتباطات: ایرانسل و همراه اول هرچه سریع‌تر با فرکانس ۲۳۰۰ ظرفیت خود را افزایش دهند

همان‌طور که در یکی دو خبر گذشته، اشاره شده بود؛ ایرانسل استفاده از باند ۲۳۰۰ مگاهرتز را آغاز کرده بود ولی امروز به طور رسمی و با حضور کنفرانسی وزیر ارتباطات، بهره‌برداری از فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز را در شبکه خود آغاز کرد.

امروز (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) در مراسمی با حضور آنلاین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره‌برداری از لایه جدید فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در شبکه پهن‌باند ایرانسل به صورت رسمی آغاز شد. همچنین در این مراسم، پروژه توسعه ظرفیت مرکز سوییچ ایرانسل در اصفهان افتتاح شد. مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد فاز اول بهره‌برداری از فرکانس ۲۳۰۰ تا فروردین ماه سال آینده به پایان می‌رسد.

در تیرماه سال جاری، بخشی از فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز در اختیار همراه اول و ایرانسل قرار گرفت تا ظرفیت شبکه موبایل خود را افزایش دهند. مزایده واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و در تیرماه اعلام شد همراه اول و ایرانسل در مجموع ۴۰ مگ از این باند را در اختیار دارند.

مدیرعامل ایرانسل اعلام کردند در فاز نخست، تا پایان فروردین ماه نزدیک به ۷۰۰ سایت این اپراتور به فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز وصل می‌شوند و در فاز دوم تا مهر ماه ۹۰۰ سایت دیگر متصل خواهند شد. «عباسی آرند»، وعده دادند در صورت تامین تجهیزات، تا پایان سال آینده فازهای ۳ و ۴ این پروژه نیز به پایان برسد و همه سایت‌های ایرانسل بتوانند از فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز استفاده کنند.

به گفته مدیرعامل ایرانسل فرکانس جدید در سایت‌های موجود استفاده می‌شود و به همین دلیل کاربران این اپراتور تغییر کیفیت را به زودی تجربه خواهند کرد. عباسی آرند تاکید کرد استفاده از این فرکانس در شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد، کرج، اهواز و تبریز و… که با اشباع ظرفیت روبرو هستند، در اولویت است.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات از شرکت ایرانسل و دیگر اپراتورها درخواست کرد هرچه سریع‌تر بهره‌برداری از فرکانس ۲۳۰۰ را آغاز و تکمیل کنند تا ظرفیت‌های جدیدی در اینترنت موبایل برای کاربران فراهم شود.

گفتنی است ایرانسل در اولویت نخست می‌خواهد از فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز برای اینترنت FDD و ۴G LTE استفاده کند ولی خبرهایی نیز به گوش می‌رسد که از این فرکانس در قالب باند ۴۰ برای ارائه سرویس اینترنت TDLTE بهره‌برداری شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا