اخبار ایران

کاهش دوباره درآمدهای همراه اول پس از فیلترینگ

درآمدهای همراه اول از آبان سال ۱۴۰۰ نیز کمتر شدند و این خطر بزرگی برای اینترنت موبایل کشور است

دومین ماه متوالی است که درآمدهای همراه اول با کاهش بسیار زیادی روبرو می‌شوند. درآمدهای همراه اول در آبان ماه، ۱۹۲ میلیارد تومان نسبت به مهر ماه کاهش پیدا کردند. مهرماه نیز این اپراتور نزدیک به ۷۴۳ میلیارد دلار کاهش درآمد نسبت به شهریور ماه داشت.

انتشار صورت مالی آبان ماه همراه اول در سایت کدال، نشان می‌دهد درآمدهای این اپراتور روند کاهشی خود پس از اعمال محدودیت‌ها و فیلترینگ در اینترنت موبایل را ادامه داده‌اند و حتی از آبان ماه سال قبل نیز کمتر هستند. بیشترین کاهش درآمد از سوی سیم‌کارت‌های اعتباری بوده است.

در آبان ماه، همراه اول در هر دو حوزه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری با کاهش روبرو شده است. بیش از ۶ میلیارد تومان کاهش درآمد در سیم‌کارت‌های دائمی طی آبان ماه اتفاق افتاده است که در مهر ماه ۳۵۶ میلیارد تومان بود.

درآمد سیم کارت همراه اول

در سیم‌کارت‌های اعتباری، ضرر همراه اول بسیار بیشتر است و ۱۸۶ میلیارد تومان نسبت به مهر ماه، کاهش درآمد را ثبت کرده است. در مهر ماه هم نسبت به شهریور ماه، سیم‌کارت‌های اعتباری بیش از ۳۸۷ میلیارد تومان کاهش درآمد داشتند.

همراه اول نسبت به آبان ۱۴۰۰ نیز بیش از ۷۱ میلیارد تومان کاهش درآمد داشته است که اگرچه عدد بزرگی در سبد درآمدهای این اپراتور نیست ولی نشان از تداوم کاهشی درآمدهای این اپراتور دارد.

کاهش درآمد همراه اول

کاهش درآمدهای آبان ماه همراه اول نسبت به مهرماه، کمتر است ولی باید این را در نظر بگیریم که از ۳۰ شهریور ماه دو پلتفرم پرمصرف کاربران اینترنت موبایل، یعنی واتساپ و اینستاگرام فیلتر شدند؛ پلتفرم‌هایی که به نظر می‌رسد ۶۰ درصد ترافیک اپراتورهای همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

یعنی همراه اول، بزرگ‌ترین کاهش درآمد و آسیب را در مهرماه خورد و پس از آن، در حالی که انتظار می‌رفت در آبان ماه،  به دلیل اختلالات کمتر و بازگشت برخی پلتفرم‌ها و بازی‌ها و اپلیکیشن‌های فیلتر شده، با رشد درآمد روبرو باشد اما دوباره روند کاهشی خود را ادامه داده است.

درآمد همراه اول آبان ۱۴۰۱

درآمدهای همراه اول از محل کارکردهای سیم‌کارت‌های این شرکت در نهایت بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان نسبت به ماه قبل کاهش یافته؛ اما همچنان ۹۲ میلیارد تومان بیش از آبان سال گذشته است.

درآمد همراه اول از کارکرد سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری در آبان سال جاری بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

کاهش درآمدهای همراه اول، حتی در مقایسه با آبان ۱۴۰۰، یک هشدار و زنگ خطر بزرگ برای این اپراتور و اینترنت موبایل کشور است؛ چون دیگر عملا جلوی توسعه شبکه، ورود ۵G و بهبود شبکه ۴G گرفته شده و هر روز باید شاهد افت کیفیت و سرعت اینترنت این اپراتور باشیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا