اخبار ایران

هر اپراتور موبایل چه تعداد کاربر ۳G و ۴G دارد؟

 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آخرین آمار وضعیت کاربران و مناطق تحت پوشش شبکه موبایل ۳G و ۴G را برای هر اپراتور اعلام کرد. این آمارها تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۶ هستند و نشان‌دهنده این موضوع‌اند که همراه اول با پیشی گرفتن از ایرانسل وضعیت بهتری دارد. 

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خردادماه سال ۹۶ که پایان کار دولت یازدهم نیز محسوب می‌شود؛ بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ سایت نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در کشور فعال بودند. شبکه ۳G  در این تاریخ دارای  پوشش جمعیتی ۶۳.۳ درصد و ضریب نفوذ ۴۳.۲ درصد شده و شبکه ۴G در ۶۹۳ شهر پیاده‌سازی و پوشش‌دهی شده است. در حال حاضر؛ نزدیک به ۶.۴ میلیون کاربر ۴G در کشور فعال است و ضریب نفوذ ۸ درصدی دارد. شبکه‌های ۴G همراه اول و ایرانسل نزدیک به ۳۴.۴ درصد جمعیت کل کشور را پوشش می‌دهند. برخی دیگر از آمارهای جدید منتشر شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تفکیک اپراتورها به شرح زیر است:

تعداد شهرهای تحت پوشش شبکه ۳G

همراه اول: پوشش ۱۰۵۷ شهر (۹۴ درصد از مناطق تحت پوشش اینترنت نسل سوم)

ایرانسل: پوشش ۸۹۴ شهر

رایتل: پوشش  ۴۹۱ شهر

تعداد شهرهای تحت پوشش ۴G

همراه اول: پوشش ۶۹۳ شهر

ایرانسل: پوشش ۵۹۸ شهر

رایتل: تهران، کیش و کرج

تعداد مشترکان باندپهن سیار:

همراه اول: ۲۳.۶ میلیون مشترک باند پهن سیار ۳G و ۴G 

ایرانسل: ۱۵.۸ میلیون مشترک باند پهن سیار ۳G و ۴G

رایتل: ۱.۷ میلیون مشترک باند پهن سیار ۳G و ۴G

سهم بازار مشترکان باندپهن سیار:

همراه اول: ۵۷.۴ درصد

ایرانسل: ۳۸.۶ درصد

رایتل: ۴ درصد

اینترنت ۳G از تابستان سال ۱۳۹۳ از انحصار اپراتور سوم خارج شد و در اواخر همان سال اینترنت ۴G از طریق سایر اپراتورها در کشور به بهره‌برداری رسید که آمار و ارقام نشان از رشد قابل قبول و سریع این سرویس اینترنت ضروری دارد.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا