اخبار ایران

فیبر نوری مبین نت رسما کلید خورد

آغار عملیات پروژه فیبر نوری مبین‌نت در سطح کشور با دریافت پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP)

پیرو برنامه دولت سیزدهم در طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها  و پوشش ۲۰ میلیون پورت در قالب این طرح، شرکت ارتباطات مبین‌نت اقدام به دریافت پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) نمود.

به گزارش روابط‌عمومی مبین‌نت، در قالب این طرح مبین‌نت نیز به جمع توسعه‌دهندگان فیبرنوری در سطح کشور پیوست و توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متعهد به ایجاد ۳ میلیون پورت در ۴ استان مازندران، اردبیل، تبریز، کردستان و کلان‌شهرها شد. 

در این راستا، مذاکرات با شهرداری‌ها برای عقد قرارداد آغاز شده و به موازات این امر مبین‌نت اقدام به طراحی شبکه فیبر نوری در شهرها، جذب و استخدام نیروهای طراحی و همچنین اجرا و تجهیز کارگاه نموده است.

در حال حاضر مذاکرات با شهرهای ساری و بابلسر از استان مازندران و شهر نیر و آنگوت از استان اردبیل به سرانجام رسیده و شرکت مبین‌نت عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه در این شهرها را در دستور کار خود قرار داده‌است.

شهرهای فیبر نوری مبین نت

به علاوه مذاکرات در استان‌های کردستان و آذربایجان شرقی نیز به مراحل نهایی نزدیک شده و در ماه‌های آتی توسعه شبکه فیبر نوری در این استان‌ها نیز شروع خواهد شد. 

شرکت ارتباطات مبین‌نت فرایند آزمایشی فیبرنوری را از شهریورماه ۱۴۰۰ تحت عنوان FiberLink (فایبرلینک)، در استان‌های تهران و شیراز آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ مشترک در بیش از ۵۰ برج و مجتمع‌های مسکونی و تجاری را تحت پوشش خود دارد. 

مبین‌نت در تلاش است با استراتژی توسعه کلان و رویکرد مدیریتی جدید خود با عزمی راسخ در مسیر سبز آبادانی و تحول دیجیتال کشور قدم بردارد.

ما پیش‌تر درباره قیمت فیبر نوری مبین‌نت و مودم Q2 مطالبی منتشر کردیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫2 دیدگاه ها

  1. دیونن اینا! زنگ زدیم میگه اگه مجتمع بالای ۸۰ واحد دارید باتون همکاری میکنیم! وقتی مخابرات قطره چکونی از انحصار فایبر و vdsl دست بکشه و کامل و مساوی بین شرکتا پخش نشه این واگذاری تا ۱۰ سال دیگه هم ایران اینترنتش درست نمیشه÷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا