اخبار ایران

سریع ترین اینترنت ۵G با سریع ترین مودم ۵G

کوالکام موفق شد با مودم Snapdragon X75 5G رکورد سرعت 5G دنیا را بشکند و به مرز ۷.۵ گیگابیت برساند

در حالی‌که حداکثر سرعت کاربران روی باند C فایوجی به ۵۰۰ مگابایت می‌رسد؛ کوالکام با کمک سریع ترین مودم ۵G دنیا، موفق شد رکورد سرعت ۵G برابر با ۷.۵ گیگابیت بر جای بگذارد.

کوالکام با استفاده از مودم Snapdragon X75 5G و فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز به این سرعت فوق‌العاده رسیده است؛ مودمی که تا چند ماه آینده روی اسمارت‌فون‌های اندرویدی پرچم‌دار دنیا قرار می‌گیرد.

رکورد سرعت ۵G شکسته شد: ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه

در این تست، از طیف فرکانسی ۳۰۰ مگاهرتز و شبکه ۵G مستقل یا SA استفاده شده و سیستم Modem-RF روی مودم اسنپدراگون X75 به کار رفته است.

همین‌طور، این شرکت از چهار حامل یا باند فرکانسی همزمان استفاده کرده است تا به سرعت بیشتری روی فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز برسد. در واقع، سرعت این ۴ باند رادیویی با هم ترکیب شده تا به سرعت ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

در بسیاری از نقاط دنیا، شبکه‌های ۵G مبتنی بر سیستم LTE و همان فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز توسعه پیدا کردند تا هرچه سریع‌تر بتوانند مردم را به ۵G وصل کنند.

کوالکام اسنپدراگون x75

این شبکه‌های ۵G با همه مزایا و سرعت بالای راه‌اندازی، چون پهنای‌باند فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز پایین است؛ سرعت مورد انتظار را به کاربر نمی‌دهند.

در نتیجه، شرکت‌های سازنده مودم و تراشه از جمله کوالکام، به دنبال ساخت فناوری‌ها و بهره‌گیری از تکنیک‌هایی هستند که بدون تغییر معماری شبکه یا فرکانس‌ها، سرعت‌های بیشتری حاصل شود.

مثلا، کوالکام در این تست سرعت ۵G خود از ترفند استفاده QAM 1024 به جای QAM 256 سود برده تا در هر انتقال، داده‌های بیشتری ارسال شود.

ترفند دیگر کوالکام، استفاده از Time Devision Duplux (TDD) برای امکان آپلود و دانلود با فرکانس‌های مشابه اما در زمان‌های متفاوت بوده است.

کوالکام: X75 پیشرفته‌ترین مودم بی‌سیم است که ساختیم

اخیرا، شرکت T-Mobile با استفاده از گوشی سامسونگ گلکسی S23 که مودم کوالکام X70 را دارد؛ موفق شد به سرعت ۵G نزدیک به ۳.۳ گیگابیت بر ثانیه برسد.

بنابراین، انتظار داریم مودم X75 کوالکام با تکنیک‌های جدید سرعت ۵G را بیش از دو برابر افزایش دهد.

سانل پاتل، مدیر محصول کوالکام هم می‌گوید سیستم Snapdragon X75 5G Modem-RF، هوشمندترین مودم بی‌سیمی است که تا کنون ساخته شده و از یک معماری ۵G پیشرفته استفاده می‌کند تا اپراتورها بتوانند به نسل بعدی ۵G بروند.

حالا سوال این است که آیا واقعا اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار نسل آینده با مودم X75 می‌توانند به سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه برسند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
geeky-gadgets

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا