اخبار ایران

۱۰۰۸مین سایت ۵G ایرانسل در اسلامشهر افتتاح شد؛ دو هزارمین سایت ۵G ایران

مراسم راه‌اندازی فیبر نوری ایرانسل در شهر‌های فردوسیه، گلستان، چهاردانگه و شاهدشهر در جنوب غرب استان تهران

امروز شاهد افتتاح هزار و هشتمین سایت ۵G ایرانسل در اسلامشهر بودیم. همین‌طور، با حضور وزیر ارتباطات، پروژه فیبر نوری در چندین شهر جنوب غرب استان تهران راه‌اندازی شد.

دوشنبه، ۴ تیرماه و با حضور زارع‌پور و برخی دیگر از مدیران وزارت ارتباطات و همین‌طور مدیران شهری، پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر فردوسیه در محل شهرداری این شهر افتتاح شد.

در ادامه و به صورت آنلاین هم اینترنت فیبر نوری شهرهای گلستان، چهاردانگه و شاهد شهر در جنوب استان تهران به بهره‌برداری رسید و در حضور وزیر ارتباطات، تست‌هایی از این سرویس‌ها انجام شد.

همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌شود؛ تست‌ها از سرعت نزدیک به ۱۰۰۰ مگابیت فیبر نوری ایرانسل حکایت دارند:

تست فیبر نوری ایرانسل در اسلامشهر

در بخش دیگری از این مراسم، «تفاهم‌نامه مشارکت در زمینه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه فیبرنوری در سطح شهر ورامین مابین ایرانسل و شهرداری ورامین» و «قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل در شهر رباط‌کریم» به امضا رسید.

با این دو سند، ایرانسل ۳۵ کیلومتر به ظرفیت شبکه فیبرنوری در شهر رباط‌کریم و ۱۰۰ کیلومتر به ظرفیت شبکه فیبرنوری در شهر ورامین، اضافه می‌کند.

از دیگر مراسم‌های افتتاحیه امروز ایرانسل، فعال‌سازی رسمی هزار و هشتمین سایت نسل پنج ایرانسل که دوهزارمین سایت ۵G ایران محسوب می‌شود، در شهر اسلامشهر بود.

در یک اتصال رادیویی به سایت ۵G تازه راه‌اندازی شده، سرعت دانلود ۱۰۶۸ مگابیت بر ثانیه (بالای ۱ گیگ) ثبت شد:

تست سرعت 5G ایرانسل در اسلامشهر

وزیر ارتباطات در سخنرانی گفت:

در ابتدای این دولت، تنها ۱۰ سایت نسل پنج داشتیم ولی اکنون قریب به ۲۰۰۰ سایت ۵G در کشور داریم. در واقع تعداد سایت‌های نسل پنج کشور، در این دولت ۲۰۰ برابر شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اکنون در بیش از ۶۰۰ شهر، کار شروع و در ۲۰۰ شهر، پوشش فیبرنوری تکمیل شده و تعداد خانوارهای تحت پوشش فیبرنوری به بیش از ۸ میلیون خانوار شهری رسیده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا