اخبار ایران

سرویس اینترنت فیبر نوری پرو (FTTX Pro) ایرانسل رونمایی شد؛ سرعت ۶۰۸۳ مگابیت بر ثانیه

وزیر ارتباطات امروز در جریان بازدید از نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳، از سرویس اینترنت فیبر نوری پرو ایرانسل موسوم به FTTX Pro رونمایی کرد. سرعت این سرویس در تست صورت گرفته به بیش از ۶ گیگ بر ثانیه رسید.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات با حضور در غرفه ایرانسل در سال ۳۸ نمایشگاه الکامپ امسال، چندین سرویس و طرح جدید این شرکت را افتتاح و از آن‌ها تست سرعت گرفت.

افتتاح اینترنت فیبر نوری پرو

یکی از این سرویس‌های جدید ایرانسل، اینترنت فیبر نوری پرو است که به زعم مدیران ایرانسل، بالاترین سرعت اینترنت ایران را بر بستر شبکه فیبر نوری به مشتریان می‌دهد.

وزیر ارتباطات پس از افتتاح این سرویس، در تست سرعتی که از فیبر نوری پرو گرفت، سرعت دانلود ۶۰۸۳ مگابیت و آپلود ۵۲۲۲ مگابیت را به ثبت رساند؛ یعنی سرعتی فراتر از ۶ گیگابیت بر ثانیه.

در حالی‌که همه می‌دانیم حداکثر سرعت اینترنت فیبر نوری خانگی ایران به ۱ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

ایرانسلی‌ها می‌گویند سرویس فیبر نوری پرو از همان زیرساخت، ویژگی‌های فنی و بستر فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها استفاده می‌کند ولی در پیاده‌سازی و به‌کارگیری آن، تجهیزات سخت‌افزاری قوی‌تری استفاده شده تا سرعت بالاتری بدهد.

سرویس FTTX Pro

البته، این سرویس برای منازل و کاربران خانگی نیست؛ بلکه قرار است سرعت فیبر نوری چند گیگابیتی به صنایع، کسب‌وکارهای بزرگ، سازمان‌ها و مجتمع‌های اداری و تجاری داده شود.

ایرانسل در بیش از ۶۱ شهر ایران، در حال حفاری و فیبرکشی است (نقشه و مناطق تحت پوشش فیبر نوری ایرانسل) و در چندین شهر از جمله آمل، سرویس اینترنت فیبر نوری (FTTH) خود را آغاز کرده است.

حداکثر سرعت فیبر نوری ایرانسل تا کنون ۱ گیگ بر ثانیه بوده که اکنون با سرویس FTTX Pro، چندین برابر بیشتر می‌شود.

زارع‌پور در جریان بازدید از غرفه ایرانسل و افتتاح‌ها، اشاره کرد در حال حاضر، ۸ میلیون و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند و کابل فیبر تا درب منزل آن‌ها رفته است.

او گفت اقدام بعدی، اتصال این کاربران به اینترنت FTTH است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا