اخبار ایران

سرویس وایمکس ایرانسل ۳۱ اردیبهشت ماه تعطیل می‌شود

همان‌طور که انتظار می‌رفت، با ورود به سال ۹۶ اپراتورهای وایمکس شروع به تعطیلی این سرویس در شهرهای مختلف کردند و تلاش دارند کاربران وایمکس را به سوی اینترنت TD-LTE کوچ دهند.

امروز شرکت ایرانسل به طور رسمی اعلام کرد روز ۳۱ اردیبهشت ماه پایان کار سرویس وایمکس این شرکت است و کاربران وایمکس در فرصت باقی مانده باید هرچه زودتر به نمایندگی‌های این اپراتور برای تغییر و تعویض سرویس و مودم‌های خود اقدام کنند.

ایرانسل به کاربران وایمکس پیشنهاد می‌دهد مودم‌های قدیمی خود را با مودم‌های جدید اینترنت TD-LTE تعویض کنند. ایرانسل بیش از یک سال است که طرح تعویض رایگان مودم‌های وایمکس با مودم‌های TD-LTE را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایرانسل، مودم‌های قدیمی وایمکس از فناوری نسل دوم اینترنت ثابت استفاده می‌کردند اما مودم‌های TD-LTE امروزی، نسل ۴ و ۴.۵ خدمات اینترنت ثابت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شرکت ایرانسل در اسفند ۱۳۸۷ موفق به دریافت پروانه ارائه خدمات وایمکس شد؛ خدماتی که تا پیش از این در ۷ شهر ایران و با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت الی ۲ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌شد.

در حال حاضر، ایرانسل خدمات TD-LTE خود را در ۱۴۶ شهر کشور ارایه می‌دهد و دیگر نمی‌خواهد به یک سرویس قدیمی خود با عمر ۱۰ سال ادامه بدهد.

نحوه تعویض مودم‌های وایمکس

ایرانسل در اطلاعیه خود درباره تعویض مودم‌های قدیمی وایمکس در فرصت باقیمانده تا روز ۳۱ ارپیبهشت ماه می‌گوید:

«مشترکان می‌توانند با مراجعه به نشانی shop.irancell.ir  قسمت «مودم»، بخش «تعویض رایگان مودم وایمکس با TD-LTE» و با وارد کردن شناسه وایمکس و نشانی MAC مودمی که در اختیار دارند، مودم وایمکس خود را با مودم TD-LTE عوض کنند.

علاوه بر این ایرانسل این امکان را نیز فراهم کرده است که مشترکان برای تعویض مودم خود از خطوط ایرانسلی با شماره ۶۰۰ و از خطوط غیر ایرانسلی با شماره ۰۹۳۶۶۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرند.

تعویض و تحویل مودم‌های وایمکس با مودم‌های TD-LTE رایگان بوده و مشترکان متقاضی تعویض این مودم‌ها فقط هزینه بسته اینترنت درنظر گرفته شده را می‌پردازند. مبالغ موجود در حساب‌های وایمکسی که فعال بوده‌اند نیز پس از طی مراحل تعویض به حساب مودم‌های TD-LTE مشترکان بازگردانده خواهد شد.»

هنوز ایرانسل نگفته است اگر کاربری تا روز ۳۱ اردیبهشت ماه موفق به تعویض مودم قدیمی وایمکس خود نشد؛ چه سرنوشتی در انتظارش است یا اینکه حجم باقیمانده اینترنت وایمکس به اینترنت TD-LTE منتقل و تبدیل می‌شود یا خیر!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. متاسفانه ایرانسل به ما اطلاع نداده بود درباره این موضوع و منم سوم خرداد متوجه شدم، دیدم نمیشه وارد سیستم کنترل حساب شد. از پشتیبانی هم سوال میکنم میگن ما تو رسانه‌ها بهتون گفته بودیم. نمیدونم منظورشون از رسانه‌ها چیه؛ باید به شخص طرف قرارداد گفته بشه، واقعا احمقانه ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا