اخبار جهان

ایرانسل: ۲۱۰۰ سایت جدید تلفن همراه به شبکه موبایل افزوده شد

ایرانسل طی یک سال موفق شده ۲۱۰۰ سایت جدید تلفن همراه به شبکه خود اضافه کند تا جوابگوی افزایش ترافیک کاربران در این مدت باشد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، از نیمه دی ماه ۱۳۹۸ تا نیمه دی ماه ۱۳۹۹ این تعداد سایت جدید راه‌اندازی شده و علاوه بر آن ۱۶۱۷۷ لایه فرکانسی جدید، در فناوری‌ای نسل سوم (۳G) و چهارم (۴G/LTE) تلفن‌همراه راه‌اندازی و موفق شده خدمات شبکه پهن‌باند را در اختیار مشترکان خود در سراسر ایران، به خصوص مناطق روستایی، قرار دهد.

از دیگر فعالیت‌های ایرانسل در حهت  کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم، مهرماه امسال ۱۳۶۳۶ مدرسه روستایی را به اینترنت پرسرعت مجهز کرده بود.

همچنین، ایرانسل روز اول مردادماه ۱۳۹۹ اولین سایت نسل پنجم شبکه‌های موبایل خود را راه‌اندازی کرد و تا کنون سه سایت ۵G در نقاط مختلف تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. ایرانسل می‌گوید به‌زودی، سایت چهارم ۵G نیز در محل پارک آب و آتش تهران راه‌اندازی می‌شود. سرعت اینترنت ۵G ایرانسل در ابتدا به طور میانگین ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه بوده که اکنون به مرز ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

ایرانسل هفته پیش هم اعلام کرده رکورد مصرف دیتا در یک روز را شکسته و روز ۲۹ آذرماه مصرف اینترنت مشترکان به مرز ۱۳.۲۱ پتابایت رسیده است که برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است.

کشور ایران با وجود مساحت زیاد و پراکندگی جغرافیایی، نیاز به نصب تعداد بیشتری آنتن‌های موبایل به‌ویژه در نقاط روستایی و جاده‌ای دارد. ایران در حالی که از نظر مساحتی بزرگ‌تر از کشور ترکیه است؛ نزدیک به ۵۰ هزار سایت موبایل کمتر دارد و تعداد کاربران بیشتری به هر سایت BTS متصل می‌شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا