اخبار جهان

تاریخ اتصال مستقیم گوشی‌ها به اینترنت استارلینک مشخص شد

همه گوشی‌های 4G LTE می‌توانند به اینترنت ماهواره ای وصل شوند

شرکت اسپیس ایکس برنامه زمان‌بندی اتصال گوشی‌ها به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Direct to Cell) را اعلام کرد.

براساس گزارش جدیدی که در وب‌سایت استارلینک منتشر شده است؛ گوشی‌های هوشمند می‌توانند از سال ۲۰۲۴ به ماهواره‌های استارلینک متصل شده و پیامک ارسال یا دریافت کنند.

برقراری تماس و استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، از سال ۲۰۲۵ برای گوشی‌ها فراهم خواهد شد.

اسپیس ایکس می‌گوید همه گوشی‌هایی که قابلیت اتصال به شبکه‌های ۴G را دارند؛ قابلیت اتصال به شبکه استارلینک و استفاده از اینترنت ماهواره ای را هم خواهند داشت.

هنوز مشخص نیست اسپیس ایکس برای استفاده از این سرویس، اقدام به ارائه سیم‌کارت فیزیکی مستقل یا ارائه خدمات از طریق سیم‌کارت‌های e-SIM خواهد کرد اما امکان اتصال به استارلینک از طریق خدمات رومینگ اپراتورهای محلی، مسیر می‌شود.

همین‌طور، در این گزارش اشاره‌ای به هزینه‌های اتصال گوشی به استارلینک و استفاده از اینترنت و سایر خدمات اسپیس ایکس نشده است اما آنچه مسلم است؛ کاربران باید برای دریافت این سرویس، ثبت‌نام کنند.

اتصال گوشی به اینترنت ماهواره ای

به این معنی که سرویس اتصال مستقیم گوشی به استارلینک، به طور پیش‌فرض برای همه گوشی‌ها راه‌اندازی نمی‌شود و کاربر باید در وب‌سایت استارلینک ثبت‌نام و هزینه مربوطه را پرداخت کند.

در سال ۲۰۲۲، استالینک با شرکت تی موبایل برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای مستقیم به گوشی‌های هوشمند، قراردادی امضا و شروع به همکاری کرد.

سپس، شرکت اسپیس ایکس مجوزهای لازم برای ارائه این سرویس را از موسسه FCC دریافت و طرح‌های پیشنهادی خود را برای تست و آزمایش، به اپراتورها داد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اتصال مستقیم گوشی به اینترنت ماهواره‌ای، می‌تواند یک انقلاب بزرگ در جهان برای دسترسی به نت پر سرعت باشد.

در این فناوری، دیگر نیازی به ترمینال و سایر تجهیزات زمینی برای اتصال به اینترنت استارلینک نیست.

گوشی‌ها، همانند اتصال به شبکه‌های ۴G و ۵G، می‌توانند مستقیما به ماهواره وصل شده و خدمات پیامک، تماس و اینترنت استفاده کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا