اخبار جهان

سریع‌ترین اینترنت دنیا با سرعت ۵۰ گیگابیت و هزینه ماهیانه ۴۵ میلیون تومان رونمایی شد

اپراتور سرویس‌دهنده اینترنت Ziply ایالات متحده، اینترنتی با سرعت ۵۰ گیگابیت بر ثانیه معرفی کرد

تصور کنید صاحب سریع‌ترین اینترنت دنیا باشید؛ ۵۰ گیگابیت بر ثانیه!

اما باید برای این اینترنت فوق سریع و خاص، هر ماه هزینه کمرشکنی هم بپردازید: ۴۵ میلیون تومان.

سوال مهم‌تر این است که می‌خواهید با این اینترنت چه کار کنید؟

اینترنت با سرعت ۵۰ گیگابیت بر ثانیه و هزینه ۴۵ میلیون تومان در ماه، چیزی نیست که حتی در خواب و رویاهای کاربران ایرانی هم بگنجد اما کاربران ایالات متحده، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

سریع‌ترین اینترنت: ۵۰ گیگابیت بر ثانیه

به گزارش سایت CNET، یک اپراتور ISP امریکایی به نام Ziply تصمیم گرفته یک سرویس اینترنت دیوانه‌کننده با سرعت ۵۰ گیگابیت بر ثانیه به مشترکان خود بدهد. این شرکت گفته نزدیک به یک میلیون کار در سراسر ایالات متحده می‌توانند از اینترنت باندپهن ۵۰ گیگابیتی استفاده کنند.

پیش از اینکه بخواهید درباره سرعت گیج‌کننده این سرویس اینترنت فکر کنید؛ باید بگوییم هزینه اشتراک ماهیانه آن ۹۰۰ دلار (۴۵ میلیون تومان) است؛ البته به بجز هزینه اولین خرید مودم که ۶۰۰ دلار قیمت دارد.

اینترنت ۵۰ گیگابیت

اپراتور Ziply به کاربران خود توصیه کرده است برای این سرویس روتر میکروتیک CCR2216-1G-12XS-2XQ را خریداری کنند که ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارد و قیمت آن در بازار امریکا ۲۴۰۰ دلار است.

نکته گفتنی دیگر، شرکت Ziply می‌گوید این سرویس اینترنت ۵۰ گیگابیت بر ثانیه است ولی این سرعت برای همه کاربران دست‌یافتنی نیست و براساس تجهیزات، فاصله و شرایط، متفاوت خواهد بود.

روتر با وای فای ۵۰ گیگ نداریم!

ضمن اینکه باید این نکته را هم فراموش نکرد که الان ما روتری با وای فای ۵۰ گیگابیت نداریم. سریع‌ترین روترهای دنیا، به فرض که از وای فای ۷ استفاده کنند و گوشی هم وای فای ۷ باشد؛ به سرعت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رسند.

سرعت روترهای وای‌فای ۶ و وای فای ۶ ایی بسیار کمتر است و حدود ۲۰ گیگابیت بر ثانیه است. این را هم باید گفت که هر کاربری که برای اینترنت ۵۰ گیگابیت ثبت‌نام می‌کند؛ قطعا می‌خواهد از این سرویس روی کابل شبکه و تجهیزات ۱۰G و بالاتر سود ببرد؛ نه یک روتر و کامپیوتر معمولی!

سرویس‌های اینترنت چند ده گیگ در ایالات متحده مرسوم هستند ولی مشتریان زیادی ندارند. مثلا، گوگل فیبر یک سرویس ۲۰ گیگابیت دارد. شرکت Xfinity یک سرویس اینترنت ۱۰ گیگ دارد و اپراتورهایی مانند AT&T و Frontier سرویس ۵ گیگ می‌دهند.

سرویس اینترنت ۵۰ گیگابیت Ziply بر بستر فیبر نوری عرضه می‌شود و البته یک شبکه زیرساختی چند صد گیگابیتی، آن را پشتیبانی می‌کند. این اپراتور روزانه به دنبال بهبود کیفیت سرعت و تاخیر این شبکه است تا تمهیداتی به کار برده تا از قطعی آن جلوگیری کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

  1. شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار اطلاعیه ای از قطعی مسیرهای ورودی اینترنت در خاک گرجستان خبر داد.

    به گزارش ایسنا، شرکت ارتباطات در اطلاعیه ای اعلام کرده است دلیل قطعی فیبرنوری در خاک گرجستان برخی از لینک های بین الملل ورودی از خاک ارمنستان و ترکیه بود که دچار قطعی شده است.

    این شرکت در اطلاعیه خود تأکید کرده است که با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، بالانس پهنای باند روی سایر مسیرها انجام شده و پیگیری‌های فنی لازم جهت رفع خرابی در حال انجام است و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا