اخبار جهان

اینترنت استارلینک رایگان برای مکزیکی‌ها

ایلان ماسک قراردادی به ارزش ۹۰ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۶ با مکزیکی‌ها امضا کرد

ساکنان کشور مکزیک می‌توانند با گوشی، تبلت و لپ‌تاپ، تا سال ۲۰۲۶ از اینترنت استارلینک رایگان بهره ببرند؛ حتی در دورترین نقاط!

مدت‌ها است دولت مکزیک به دنبال ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای برای شهروندان‌اش است و با شرکت‌های مختلفی وارد مذاکره شده اما نهایتا، شرکت اسپیس ایکس پایین‌ترین قیمت را داده و برنده شد.

به این ترتیب، ایلان ماسک  روز چهارشنبه، قراردادی به مبلغ ۱/۵۶ میلیارد پزو (حدودا ۹۰ میلیون دلار) امضا کرد تا اسپیس ایکس به مدت ۳ سال، اینترنت استارلینک رایگان در اختیار کاربران مکزیکی قرار دهد.

به گزارش رویترز، کارلوس امیلیانو کالدرون، مسئول استراتژی دیجیتال مکزیک طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت آن‌ها با چندین ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای صحبت کردند ولی اسپیس ایکس پایین‌ترین قیمت را برای اینترنت استارلینک اعلام کرده است و نهایتا با این شرکت وارد مذاکره و امضای قرارداد شدند.

استارلینک مکزیک

اسپیس ایکس علاوه بر اینکه اینترنت ماهواره‌ای را به دست کاربران عمومی در کشور مکزیک می‌رساند؛ قرار است زیرساخت‌هایی را برای سازمان انرژی دولتی مکزیت فراهم کند.

قرارداد دولت مکزیک با اسپیس ایکس از ماه گذشته آغاز شده و تا دسامبر ۲۰۲۶ (آذر و دی ماه ۱۴۰۵) ادامه خواهد داشت. هر کاربر اینترنتی در مکزیک می‌تواند با گوشی، تبلت و لپ‌تاپ خود به اینترنت استارلینک رایگان وصل شود.

ایلان ماسک سابقه ارائه سرویس استارلینک رایگان به کشورهای دیگر را هم داشته؛ از جمله در آغاز جنگ روسیه و اوکراین، تعداد ترمینال استارلینک به اضافه اشتراک رایگان برای دولت اوکراین فرستاد تا بتوانند ارتباط اینترنتی خود را برقرار کنند.

هزینه خرید تجهیزات اتصال به اینترنت استارلینک بالا و حدود ۶۰۰ دلار است. به اضافه اینکه اشتراک ماهیانه این سرویس نیز ۹۹ دلار می‌شود.

دولت مکزیک با هدف دسترسی بیشتر مردم به اینترنت پرسرعت و کاهش هزینه‌های آن‌ها، این قرارداد را با اسپیس ایکس منعقد کرده تا در دوردست ترین مناطق هم کاربران بتوانند از اینترنت استفاده کنند.

اسپیس ایکس اعلام کرده از سال ۲۰۲۵ گوشی‌ها مستقیم به اینترنت استارلینک وصل می‌شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا