اخبار جهان

اینترنت زیر ۱۰۰ مگابیت ممنوع شد

کمیسیون فدرال ارتباطات تعریف اینترنت باندپهن را تغییر داد

دولت امریکا از این پس به اینترنتی «باندپهن» (Broadband) می‌گوید که حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را داشته باشد.

کمیسیون فدرال ارتباطات با تغییر تعریف اینترنت باندپهن، پیش‌نیازهای سخت‌گیرانه‌تری برای ارائه اینترنت پر سرعت در نظر گرفت. براساس تعریف جدید، به سرویسی اینترنت باندپهن گفته می‌شود که دارای سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۲۰ مگابیت بر ثانیه باشد.

پیش از این، اینترنت باندپهن به سرویسی اطلاق می‌شد که سرعت دانلود ۲۵ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۳ مگابیت بر ثانیه داشته باشد.

رئیس هیئت‌مدیره‌ی سابق FCC در سال ۲۰۲۱ در اظهارنظری گفته بود همچنان ما به اینترنتی بالاتر از ۲۵ مگابیت بر ثانیه نیاز نداریم ولی جسیکا روزن‌ورسل، رئیس هیئت‌مدیره‌ی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) حدود ۹ سال پیش به اینترنت ۱۰۰ مگابیت اشاره کرده بود و گفت:

«صادقانه به نظرم حد نصاب جدید ما باید ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه باشد. از نظر من هر چیز کمتر از آن، ظلم‌کردن در حق کودکان‌مان، آینده‌مان و اقتصاد دیجیتال جدیدمان است.»

اکنون، دولت امریکا نیز به این نتیجه رسید که اینترنت زیر ۱۰۰ مگابیت می‌تواند برای کاربران مشکلاتی ایجاد کند.

اینترنت باندپهن

چرا تعریف اینترنت باندپهن اهمیت دارد؟

تعریف اینترنت باندپهن در امریکا اهمیت بسیار بالایی دارد؛ چون براساس این تعریف است که شکاف پهن‌باند هر ساله ارزیابی می‌شود و تصمیم می‌گیرند که آیا موفق به کاهش شکاف پهن‌باند شدند یا خیر.

همین‌طور، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی برای افزایش کیفیت اینترنت، براساس همین تعریف باندپهن، بودجه دریافت می‌کنند.

کمیسیون فدرال ارتباطات می‌گوید استاندارد جدید پهن‌باند را بر اساس پیش‌نیازهای فعلی کمک‌های مالی فدرال و ایالتی، الگوهای استفاده‌ی مصرف‌کننده و آنچه که توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در دسترس قرار می‌گیرد، تعیین کرده است.

FCC می‌گوید حدود ۲۸ درصد شهروندان امریکایی در مناطق روستایی از اینترنت با کیفیت و پرسرعت محروم هستند.

داده‌های منتشر شده از FCC نشان می‌دهد در کشور امریکا، اکنون حدود ۴۵ میلیون نفر به اینترنت باندپهن با تعریف جدید، یعنی سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت و آپلود ۲۰ مگابیت، دسترسی ندارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا