فناوری

مودم قابل حمل ۵G جدید زدتی‌ایی دارای وای‌فای ۶، صفحه‌نمایش لمسی و درگاه اترنت است

مودم روتر MU5001U توسط اپراتورهای معتبر جهان مانند تلسرا استرالیا و اوریدو قطر استفاده شد

شبکه‌های ۵G به سرعت در حال گسترش هستند و کاربران نیاز به مودم‌های قابل حمل و رومیزی ۵G برای اتصال به این شبکه‌ها دارند.

یکی از مودم روترهای ۵G که در بازارهای جهانی گل کرده و کاربران از آن راضی هستند؛ مودم روتر جدید MU5001U شرکت ZTE است. این روتر قابل حمل که از وای‌فای WiFi6 AX1800 تا ۳۲ کاربر پشتیبانی می‌کند؛ اجازه می‌دهد کاربران در هر زمان و هر نقطه‌ای به شبکه‌های نسل پنجم موبایل وصل شوند و یک هات‌اسپات پرسرعت داشته باشند.

مودم روتر فایوجی MU5001U زدتی‌ایی به پردازنده مرکزی SDX55 کوالکام مجهز شده است تا حداکثر سرعت دانلود آن به مرز ۳.۸ گیگابیت بر ثانیه برسد. این مودم فقط می‌تواند به شبکه‌های ۵G مبتنی بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز وصل شود و از امواج میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند. بسیاری از شبکه‌های ۵G حال حاضر دنیا هم مبتنی بر همین فرکانس‌ها هستند.

مزیت بزرگ این مودم، پشتیبانی از آخرین نسل وای‌فای است. وای‌فای ۶ رده AX1800 در این روتر پشتیبانی می‌شود و دارای دو باند رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز است و نهایت سرعتی که ارائه می‌دهد ۱.۸ گیگابیت بر ثانیه است.

از دیگر مشخصات زدتی‌ایی MU5001U می‌توان به یک درگاه USB-C 3.1 برای شارژ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و یک درگاه LAN گیگابیتی اشاره کرد. درگاه LAN امکان اتصال لپ‌تاپ، پی‌سی، کنسول بازی و سایر تجهیزات با کابل شبکه به مودم را فراهم می‌کند.

این مودم روتر فایوجی به دو سوکت آنتن TS-9 نیز مجهز است تا کاربران در صورت نیاز بتوانند از آنتن خارجی برای تقویت آنتن‌دهی استفاده کنند.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مودم MU5001U با هر بار شارژ می‌تواند حداکثر ۸ ساعت شارژ داشته باشد و چون از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 بهره می‌برد؛ در ۱۵۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. از شارژرهای ۱۰ وات بازگشتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند گوشی‌های تلفن همراه را نیز شارژ کند.

صفحه‌نمایش ۲.۴ اینچی لمسی این مودم هم کلیه اطلاعات مورد نیاز کاربر از جمله سرعت دانلود، سرعت آپلود، وضعیت آنتن‌دهی شبکه موبایل، وضعیت باتری و وای‌فای را نمایش می‌دهد.

قیمت مودم روتر فایوجی و وای‌فای ۶ زدتی‌ایی MU5001U در بازار حدود ۳۸۴ دلار است. برای مدیریت تنظیمات مودم نیز اپلیکیشن موبایل ZTElink عرضه شده است.

گفتنی است ZTE به تازگی این محصول را روانه بازار نکرده است ولی ابتدا در اختیار اپراتورهای موبایل معروف جهانی قرار داد و اینک فروش مستقیم و بدون لایسنس و لاک آن را آغاز کرده است.

خرید مودم زدتی‌ای MU5001U


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا