اخبار جهان

کاهش سرعت اینترنت تی موبایل در صورت دانلود بیش از ۱.۲ ترابایت در ماه

T-Mobile از ژانویه امسال این محدودیت را برای همه کاربران اینترنت خانگی خود اعمال کرده است

اینترنت تی موبایل جایگزین خوبی برای اینترنت ثابت سنتی است اما این شرکت از ابتدای امسال، سیاست‌های محدودکننده جدیدی برای مصرف اینترنت خانگی همه مشترکان خود وضع کرده است.

به گزارش سایت howtogeek، اکنون همه مشترکان اینترنت خانگی تی موبایل، اگر در طول ماه مصرفی بیشتر از ۱.۲ ترابایت داشته باشند؛ با کاهش سرعت مواجه شده و باید صبر کنند تا ماه جدید شروع شود.

دانلود بیش از ۱.۲ ترابایت ممنوع

تی موبایل می‌گوید این محدودیت، به معنای تعیین سقف مصرف اینترنت نیست؛ مانند سیاستی که سایر ارائه‌دهنده‌گان خدمات اینترنت خانگی دارند؛ بلکه صرفا یک خط مشی برای اولویت دادن به دستگاه‌های اینترنت خانگی و بی‌سیم در منطقه است که به دکل‌های T-Mobile متصل هستند.

منظور تی موبایل این است که از ترافیک و اشغال پهنای‌باند در یک منطقه توسط یک کاربر جلوگیری کند تا سایر کاربران هم بتوانند به اینترنت موبایل با سرعت بالایی دسترسی داشته باشند.

اینترنت T-Mobile

براساس اسنادی که توسط سایت The Mobile Report منتشر شده است؛ شرکت تی موبایل این سیاست جدید خود را از ابتدای ژانویه و برای کل مشترکین جدید و قدیمی خود اعمال می‌کند.

پیش‌تر، فقط مشترکین جدید اینترنت خانگی مجبور به رعایت یک سقف دانلود و مصرف اینترنت موبایل بودند ولی اکنون همه مشترکین باید سعی کنند مصرفی زیر ۱.۲ ترابایت در ماه داشته باشند وگرنه سرعت اینترنت آن‌ها کاهش شدیدی پیدا می‌کند.

میانگین مصرف کاربران زیر ۶۰۰ گیگ

براساس گزارشی که OpenVault در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده؛ غالب مشترکان اینترنت تی موبایل، شامل این محدودیت نمی‌شوند؛ چون متوسط مصرف اینترنت آن‌ها در طول یک ماه برابر با ۵۳۳.۸ گیگابایت است.

اما افرادی که یک اشتراک اینترنت خانگی را با مودم روتر میان چندین نفر دیگر به اشتراک می‌گذارند؛ مانند مصرف همه اعضای یک خانواده از مودم تی موبایل؛ احتمالا به این محدودیت می‌رسند.

همچنین، اگر در طول یک ماه، چندین بازی کنسول یا کامپیوتر را دانلود کنید؛ به طور ناخواسته وارد مرزهای بالاتر از ۱.۲ ترابایت شوید؛ چون امروزه حجم فایل‌های بازی‌های پیشرفته به بیش از ۱۰۰ گیگ می‌رسد.

کاربران با رفتن به پنل کاربری خود در تی موبایل، می‌توانند لحظه‌ای مصرف اینترنت خودشان را چک کنند و پس از اطلاع از این وضعیت، دانلودهای خود را بهتر مدیریت کنند.

ضمن اینکه شاید این سیاست جدید تی موبایل در همه مناطق و شهرهای ایالات متحده اجرا نشود و در برخی مناطق، شبکه اشباع نبوده و شما تنها مشتری تی موبایل باشید؛ در نتیجه هیچ‌گونه محدودیتی در دانلود و آپلود اینترنت نباشد.

چندی پیش شرکت تی موبایل سرعت آپلود اینترنت را ۲۵ درصد افزایش داد و همین‌طور به کاربران اجازه تست رایگان سرعت اینترنت پیش از خرید داد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا