اخبار جهان

به‌زودی استارلینک همراه با ترمینالی کوچک‌تر و قابل حمل در کوله‌پشتی رونمایی می‌شود

مهندس اوکراینی تعمیرکار دیش‌های استارلینک متوجه آپدیت فریم‌ویر ترمینال‌های این شرکت شد

نسخه کوچک‌تر ترمینال استارلینک به نام دیش Starlink Mini آماده تولید است و به‌زودی عرضه خواهد شد. این ترمینال می‌تواند در یک کوله پشتی جا شود.

براساس خبر سایت cybernews، یک مهندس اوکراینی به نام Ukraine در شبکه اجتماعی ایکس؛ متوجه به‌روزرسانی و تغییرات جدیدی در سیستم‌عامل ترمینال‌های اینترنت استارلینک شده و براساس آن، حدس می‌زند به زودی «استارلینک همراه» معرفی می‌شود.

او متوجه شده برد مدار چاپی (PCB) ترمینال‌های قبلی که با نام‌های _proto0 و _proto1 شناخته می‌شدند؛ اکنون به mini1_prod1 تغییر نام یافته‌اند.

استارلینک همراه

به گفته این مهندس تعمیرکار ترمینال‌های استارلینک، این تغییر نام به این معنی است که دیش‌های استارلینک مینی آماده تولید هستند و اسپیس‌ایکس به‌زودی از این دستگاه‌ها، رونمایی می‌کند.

آنتن دیش استارلینک

این کاربر در پست دیگری، مقایسه‌ای میان آرایه‌های آنتن دیش Starlink REV mini و دیش Starlink V2 منتشر کرد و گفت در حالی که هنوز نمی‌توان به طور دقیق گفت دیش Starlink Mini چه اندازه‌ای دارد؛ ولی طراحی بسیار فشرده‌‌تری دارد.

استارلینک همراه در کوله‌پشتی

هنوز هیچ جزئیاتی از شرکت اسپیس ایکس درباره سرویس استارلینک همراه منتشر نشده است و صرفا در سال گذشته، مستندانی از سوی کمیسیون TFC منتشر شد که نشان می‌داد شرکت ایلان ماسک به دنبال طراحی ترمینال‌های استارلینک همراه و کوچک است.

ایلان ماسک برای اولین بار در سال گذشته و بدون اشاره به جزئیات، از راه‌اندازی نسخه جدید Starlink در یک به‌روزرسانی شرکتی خبر داد.

او فقط گفت اواخر امسال، نسخه جدیدی از Starlink عرضه می‌شود که می‌تواند در کوله پشتی جا شود.

تا کنون، اسپیس ایکس بیش از ۶ هزار ماهواره استارلینک را به فضا و مدار زمین فرستاده و هر هفته مشغول پرتاب ماهواره‌های بیشتر برای پوشش دادن کل مساحت جوی زمین است.

هم‌اکنون، کاربران می‌توانند با یک دیش، منبع تغذیه، روتر وای فای، کابل و سه پایه، به اینترنت ماهواره‌ای وصل شوند ولی اندازه این دیش‌ها بزرگ و سنتی و ثابت است و قابلیت همراه ندارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا