اخبار ایران

مینی دیش استارلینک مجوز گرفت؛ کوچک‌تر و قابل حمل‌تر

تاییدیه FCC برای نسل سوم دیش‌های استارلینک

اسپیس‌ایکس موفق شد مجوز نسل سوم دیش‌های استارلینک را از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) بگیرد. افزون بر این، این شرکت می‌خواهد یک مینی دیش استارلینک با توان کمتر ولی قابلیت حمل بالاتر عرضه کند.

ترمینال‌های نسل سوم اسپیس‌ایکس برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، در مجوزهای FCC به نام UT3 ثبت شدند. ظاهرا این دیش‌ها در دو نسخه عرضه می‌شوند که یک مدل برای کاربران عادی و مدل دیگر برای کاربران تجاری است.

در تاییدیه FCC یک مجوز برای دیش استارلینک جدیدی صادر شده است که قابلیت‌های سیار بیشتری نسبت به دیش‌های قبلی دارد.

دیش استارلینک UT3 نسخه ۲ دارای دو مزیت ویژه است. یکی، کاهش مدت زمان لازم برای ارتباط با ماهواره است و دیگری کاهش توان برق ارسالی به آنتن است.

بیشتر بخوانید: کالبدشکافی دیش اینترنت استارلینک؛ یک پردازنده مشابه گوشی‌های ارزان‌قیمت

در تاییدیه FCC، اشاره شده دیش‌های نسل سوم استارلینک، در مولفه‌ای به نام «چرخه وظیفه انتقال»، زمان اتصال به ماهواره از ۱۴ درصد دیش‌های فعلی به ۹.۷ درصد رسیده است.

نسل سوم دیش استارلینک

اما دیش UT3 نسخه ۱ هنوز زمان ارتباط طولانی‌تری با ماهواره‌ها دارند. در این ترمینال‌ها، توان مصرف برق هنوز بالا است؛ چون محدودیت‌های حمل و نقل آن‌ها پابرجا است.

شرکت اسپیس ایکس برای تمام نسخه‌های ترمینال‌های UT3 از FCC مجوز گرفته است ولی دیش ESIM هنوز منتظر صدور مجوز هستند.

دیش‌های ESIM یا «ایستگاه‌های زمینی درحال‌حرکت»، برای افرادی ساخته شدند که می‌خواهند در حال حرکت، از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده کنند. این مدل دیش‌ها هم دارای نسخه‌های ثابت و سیار هستند.

بیشتر بخوانید: دیش اینترنت استارلینک هک شد

اسپیس ایکس به طور مرتب در حال ارتقای فناوری‌های دیش‌های استارلینک است تا بتوانند بالاترین سرعت انتقال اطلاعات را با توان مصرفی کمتر و مدت زمان پایین‌تر ارتباط‌گیری با ماهواره‌ها داشته باشند.

چندی پیش اعلام شد سو عملیاتی استارلینک در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۴ میلیارد دلار بوده است؛ در حالی‌که مدیران اسپیس ایکس انتظار داشتند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
wccftech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا