اخبار جهان

استفاده از وای فای ۷ روی ویندوز ۱۰ را فراموش کنید

مایکروسافت: WiFi 7 فقط روی ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 و Copilot+ PCs

مایکروسافت تایید کرد نه تنها از وای فای ۷ روی ویندوز ۱۰ خبری نیست؛ بلکه دسترسی به این نسل وای فای پرسرعت فقط روی ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 و سخت‌افزار Copilot+ PCs امکان‌پذیر است.

براساس سندی که Windows Latest منتشر کرده، غول ردموند می‌گوید اگر دوست دارید به روترها و تجهیزات WiFi 7 وصل شوید؛ باید آخرین نسخه ویندوز ۱۱ را روی دسکتاپ خود داشته باشید.

در حال حاضر، ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 فقط روی سخت‌افزار Copilot+ PCs قابل دسترس است. مایکروسافت گفته در آپدیت بزرگ بعدی (شاید در ماه سپتامبر)، این نسخه ویندوز ۱۱ برای همه کاربران منتشر خواهد شد.

البته، این سخنان به این معنی نیست که برای همیشه وای فای ۷ فقط روی ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 در دسترس است. شاید پس از گذشته مدت زمانی، همه ویندوزهای ۱۱ بتوانند به روترهای وای فای ۷ وصل شوند.

وای فای ۷ ویندوز ۱۱

و همچنین این نکته را هم باید دانست که منظور از پشتیبانی ویندوز ۱۱ از وای فای ۷ و عدم دسترسی وای فای ۷ روی ویندوز ۱۰ به معنی داشتن فناوری‌ها و سریع‌ترین اتصال است وگرنه هر کامپیوتر و لپ‌تاپ ویندوزی می‌تواند به روتر و مودم وای فای ۷ وصل شود؛ با این شرایط که دیگر این اتصال وای فای ۷ نیست و مثلا وای فای ۶E یا وای فای ۶ است.

سند منتشر شده نشان می‌دهد کاربران ویندوز ۱۰ هیچ شانسی برای لذت بردن از سرعت وای فای ۷ ندارند.

عدم پشتیبانی ویندوز ۱۰ از وای فای ۷ چه مشکلی ایجاد می‌کند؟

پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ در کمتر از یک سال آینده به اتمام می‌رسد. پس، دور از انتظار نیست که بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سیستم‌عامل متوقف یا محدود شوند.

ضمن اینکه ویندوز ۱۰ از WiFi 6E هم پشتیبانی نمی‌کند؛ پس چندان بعید نبود که از WiFi 7 هم پشتیبانی نکند. آخرین نسل وای فای که ویندوز ۱۰ دارد؛ وای فای ۶ است که اکنون به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلاصه اینکه اگر اینترنت و وای فای سریع می‌خواهید؛ باید قید ویندوز ۱۰ را بزنید و سراغ آخرین نسخه ویندوز ۱۱ بروید؛ البته اگر اصلا روتر یا مودم وای فای ۷ دارید!

مایکروسافت می‌گویند وای فای ۷ سرعت ویندوز ۱۱ را به ۲ گیگابیت بر ثانیه می‌رساند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا