اخبار جهان

وای فای ۷ سرعت ویندوز ۱۱ را به ۲ گیگابیت بر ثانیه می‌رساند

پشتیبانی از آخرین نسل وای فای در آپدیت بعدی ویندوز ۱۱

مایکروسافت اعلام کرد پشتیبانی از وای فای ۷ را به نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ اضافه می‌کند. وای فای ۷ سرعت ویندوز ۱۱ را با یک جهش روبرو کرده و به ۲ گیگابیت بر ثانیه می‌رساند.

انتظار می‌رود نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ اواخر امسال به عنوان به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل مایکروسافت، عرضه شود.

سخت‌افزارهای مبتنی بر Wi-Fi 7 در چند ماه گذشته، وارد بازار شدند ولی ویندوز ۱۱ فعلی از آن پشتیبانی نمی‌کند. همچنین، مایکروسافت اعلام کرده ویندوز ۱۰ از وای فای ۷ پشتیبانی نخواهد کرد.

مزایای وای فای ۷

Wi-Fi 7 که نام استاندارد IEEE 802.11be است؛ آخرین نسل وای فای به شمار آمده و سرعت بالاتری نسبت به وای فای ۶ و وای فای ۶E ارائه می‌کند. همچنین، کارایی، تاخیر و قابلیت اطمینان بهتری ارائه خواهد کرد.

به طور مشخص، وای فای ۷ می‌تواند سرعتی تا ۴ برابر بیشتر نسبت به Wi-Fi 6E ارائه کرد و سرعت دستگاه‌ها را به چند گیگابیت بر ثانیه برساند که برای بازی‌های آنلاین، استریم ویدئو یا ویدئو کنفرانس‌ها بسیار بهتر است.

وای فای ۷ ویندوز ۱۱

چند مزیت بزرگ دیگر وای فای ۷:

  • وای فای ۷ از فناوری به نام MLO (سرنام Multi-Link operation) برخوردار است که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد به طور همزمان از چندین باند رادیویی (۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و/یا ۶ گیگاهرتز) استفاده کنند و مانع از ازدحام شبکه شوند.
  • دیگر مزیت بزرگ Wi-Fi 7، بهره‌مندی از پهنای باند فوق عریض ۳۲۰ مگاهرتزی است که دو برابر پهنای باند ۱۶۰ مگاهرتزی در وای فای ۶ است. در اپلیکیشن‌های AR/VR و کارهای سنگین، این پهنای‌باند ۲ برابری خیلی کمک‌کننده است.
  • مدولاسیون ۴۰۹۶-QAM نیز سرعت انتقال داده‌ها را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و کیفیت پخش ویدئو، کنفرانس ویدئویی و موارد دیگر را بهبود خواهد بخشید.

فراموش نکنیم که وای فای ۷ فقط روی سخت‌افزارهای جدیدی که با این فناوری عرضه می‌شوند؛ در دسترس است. هم مودم و روتر باید از وای فای ۷ پشتیبانی کنند و هم گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر گیرنده باید وای فای ۷ باشد.

مثلا، گوشی شیائومی ۱۴ جزو اولین اسمارت‌فون‌هایی است که با پشتیبانی از وای فای ۷ وارد بازار می‌شود یا لپ‌تاپ Dell XPS 14 از وای فای ۷ پشتیبانی می‌کند.

شایعات زیادی درباره عرضه ویندوز ۱۲ در پایان امسال و خداحافظی با ویندوز ۱۱ به گوش می‌رسید اما عرضه نسخه ۲۴H2 نشان داد غول ردموند فعلا برنامه‌ای برای تغییر شماره سیستم‌عامل ندارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا