تاروپود

ورود دیجی‌کالا به حوزه فروش محصولات جعبه باز: زنده باد جنس ارزان‌تر و غیر آکبند

امروز برای گرفتن قیمت چند مدل روتر و مودم در دیجی‌کالا پرسه می‌زدم که ناگهان تبلیغ فروش جعبه باز (OpenBox) این فروشگاه روبه‌رویم ظاهر شد.

تا حالا نشنیده بودم دیجی‌کالا محصول جعبه باز بفروشد ولی ظاهرا این پروژه برای دو روز ۱۳ و ۱۴ مرداد ماه به طور موقت کلید زده شده و برخی اقلام و اجناس کاملا سالم با گارانتی تضمین کیفیت و اصالت و عملکرد ولی قیمت ارزان‌تر روی سایت به فروش می‌روند.

کالاهای جعبه باز یا Openbox از نظر فنی و کارکرد سالم هستند ولی در هنگام بسته‌بندی، جابه‌جایی و حمل و نقل یا برخی موارد دیگر دچار خش و خط یا آسیب بدنی شدند و دیگر از گارانتی کامل خارج می‌شوند.

دیجی‌کالا روی بخش جدید openbox خود توضیحات کاملی درباره کالاهای جعبه باز داده و می‌گوید از سال ۱۳۹۴ دنبال راه‌کاری برای رساندن کالاهای جعبه باز با قیمت پایین‌تر به دست مردم بوده است.

تا کنون، کالاهای جعبه باز مصارف داخل سازمانی داشتند ولی اکنون حتما سایت دیجی‌کالا به این فکر افتاده که چرا این اجناس را به فروش نرساند. 

خرید محصولات شبکه با قیمت ارزان‌تر

این روزها و با گرانی‌هایی که روی تمام اجناس و کالاها اتفاق افتاده است؛ مردم حاضراند کالاهایی را با خش و خط و برخی مشخصات غیر سازگار با اصل محصول ولی با قیمت ارزان‌تر خریداری کنند.

دقت کنید کالای جعبه باز یک کالای دست دوم یا کالای استوک نیست و هیچ‌گونه استفاده‌ و مصرفی نداشته است. یک کالای کاملا نو و غیر کارکرده ولی غیر آکبند است. 

دیروز با چرخی در بخش openbox دیجی‌کالا که البته حالا مسدود شده و تا ۲۸ روز دیگر باز نمی‌شود؛ کالاهای دیجیتالی زیادی از جمله گوشی تلفن همراه، دوربین، لپ‌تاپ، هارددیسک اکسترنال و نظایر این‌ها را مشاهده کردم.

خوش‌بختانه، بخش جعبه‌باز دیجی‌کالا تجهیزات شبکه و ارتباطی هم دارد. دیروز چند مودم، آنتن تقویتی، روتر بی‌سیم و محصولات دیگر عرضه شده بود و قیمت‌های بسیار مناسبی داشتند در حالی که کارکرد محصول تضمین شده است.

پیش‌بینی می‌شد با افزایش قیمت محصولات دیجیتالی و از جمله محصولات شبکه، شاهد رونق گرفتن فروش محصولات دست دوم و محصولات استوک باشیم و حالا فروش محصولات جعبه باز توسط فروشگاه بزرگ و معتبری مانند دیجی‌کالا نشانه بسیار بزرگی است.

شعار «زنده باز کالای ارزان، غیر آکبند و دست دوم» طرفداران زیادی پیدا کرده است و از امروز می‌توانیم برای کمپین جعبه باز بعدی دیجی کالا روزشماری کنیم. چون هیچ بعید نیست همان کالایی که مدت‌ها قصد خریدش را داریم را به قیمت ارزان‌تری ارایه بدهد.

حالا فرض کنید روی بدنه یک مودم یا روتر هم چند خش افتاده یا نشانه‌هایی از ضربه و آسیب‌دیدگی باشد؛ به نظر شما اهمیت دارد؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام اقای محمدی زاده
    مودم دانگل ۳G دی-لینک DWM-157 دارم که usb هستش و برای pc استفاده میکنم که زیاد ارور ایدی ۷۲۰ میده
    شما میتونید راهنماییم کنید که چکارش باید کنم ؟
    ایا واقعا خرابه ؟
    همیشه ارور ایدی ۷۲۰ رو نمیده ولی ازار دهنده هست
    حتی اگه چیزی هم نمیدونید هم یه پاسخی بدید که من بدونم شما سوال من رو خوندی.
    ممنون شما میشم اگه راهمایی کنید .

    1. سلام

      خطای ۷۲۰ تا جایی که سواد من میکشه مربوط به ویندوز است. مثلا پورتی بسته است و خطا می‌دهد
      ممکن است از دانگل شما نباشد و مثلا روی ویندوز تنظیماتی اعمال کردید یا از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنید یا نرم‌افزار دیگری در کار دانگل تداخل ایجاد می‌کند
      در مواقعی که خطای ۷۲۰ می‌دهد؛ اوضاع ویندوز را بررسی کنید که مثلا فیلترشکن باز است یا از نرم‌افزار خاصی استفاده می‌کنید تا مشکل پیدا شود.
      تعویض ویندوز هم شاید کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا