راهنمای خرید

محصولات شبکه را از کدام فروشگاه آنلاین خرید کنیم

این روزها برای خرید هر چیزی، بهتر است به جای اینکه لباس بپوشید و از خانه بیرون بزنید؛ لپ‌تاپ را روشن کنید و در سایت‌های مختلف به دنبال جنس و رنگ و قیمت دلخواه‌تان باشید. در این مقاله می‌خواهم ۱۰ سایت فروشگاهی آنلاین محصولات شبکه را معرفی کنم.

سایت‌های فروشگاهی زیادی در ایران محصولات شبکه را عرضه می‌کنند و امکان خرید آنلاین و دریافت کالا از راه دور فراهم است اما بسیاری از این سایت‌ها به چند برند محدود شده یا تنوع و گستره زیادی برای انتخاب‌های کاربران ندارند. بسیاری از سایت‌ها، اطلاعات محصولات شبکه را اشتباه یا ناقص نوشته و محصولی معرفی می‌کنند که هنوز وارد بازار ایران نشده یا سال‌ها است دیگر عرضه نمی‌شود. 

چالش دیگر کاربران این است که برخی سایت‌ها جعلی و تقلبی هستند؛ مجوزهای رسمی ندارند و جنس قاچاق می‌فروشند. 

به همین دلیل؛ انتخاب یک سایت خرید آنلاین خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. در زیر ۹ سایت مناسب برای خرید آنلاین محصولات شبکه را معرفی می‌کنم. این سایت‌ها تقریبا بیشتر برندهای بازار شبکه را عرضه می‌کنند و دسته‌بندی و تقسیم محصول مشخصی دارند. همچنین؛ سایت‌هایی مجوزدار و معتبر هستند؛ نماد اعتماد الکترونیکی دارند و سال‌ها است در وب فعالیت می‌کنند. 

توجه: هیچ‌یک از سایت‌های زیر بر دیگری برتری ندارد و به صورت تصادفی معرفی می‌شوند. پیشنهاد می‌شود با گشت‌وگذار در این سایت‌ها بهترین محصول با قیمت مناسب را انتخاب و خرید کنید.

۱- سایت دیجی‌کالا: مطمئن؛ متنوع

دیجی‌کالا یک سایت فروشگاهی شناخته شده است و نیازی به معرفی ندارد. بخش تجهیزات شبکه این سایت اگرچه نسبت به بخش‌های دیگر ضعیف‌تر و با محصولات و انبار کمتر است ولی باز هم تنوع برندی و مدلی خوبی دارد و برخی تخفیف‌های ارایه‌ شده روی کالاها می‌تواند خریدار را راضی کند. خرید از دیجی‌کالا مطمئن است و جنس قاچاق یا ناقص به دست‌تان نمی‌رسد. 

۲- سایت مقداد آی‌تی: جامع‌ و کامل

یکی از کامل‌ترین سایت‌های آنلاین در فروش محصولات شبکه است. دسته‌بندی بسیار خوبی دارد و به‌راحتی می‌توانید محصول موردنظرتان را پیدا کنید. قابلیت جست‌وجو براساس برند یا مشخصات محصول وجود دارد و روی برخی محصولات خاص تخفیف‌هایی خورده است. در خرید از این سایت برای اصالت کالا مطمئن باشید. یک مزیت این سایت؛ فروش تجهیزات آی‌تی به طور اختصاصی است و هر کالا و جنسی روی آن دیده نمی‌شود. 

۳- سایت بامیلو: خرید با تخفیف زیاد

فروشگاه اینترنتی بامیلو یک حراجی آنلاین برای هر چیزی است و از جمله می‌توانید محصولات شبکه را با تخفیف‌های بسیار زیاد و خوب خرید کنید. انتظار ارایه اطلاعات و مشخصات کامل محصولات شبکه روی این سایت را نداشته باشید و در عوض قیمت‌ها را نگاه کنید. در بخش تجهیزات اداری الکترونیکی می‌توانید چندین بخش و دسته‌بندی محصولات شبکه را ببینید. بسیاری از دسته‌بندی تجهیزات شبکه یا لوازم جانبی شبکه روی این سایت قرار ندارند. 

۴- سایت بازار شبکه: تخصصی فروش محصولات شبکه

از نام این سایت مشخص است که فقط روی فروش محصولات شبکه متمرکز شده است و این کم چیزی نیست. در سمت راست سایت به راحتی می‌توانید دسته‌بندی‌های متنوع محصولات را ببینید و یک راست به سراغ انتخاب خود بروید. برخی تخفیف‌ها هم در سایت دیده می‌شود ولی زیاد نیستند. تنها مشکل سایت بازار شبکه؛ موجودی کم انبار و فعالیت‌ نسبتا پایین آن در مقایسه با سایتی مانند دیجی‌کالا است اما برعکس اطلاعات محصولات شبکه درست و کامل است. 

۵- سایت آی‌تی‌بازار: رقابت برای ارزان‌فروشی

این سایت هم به طور تخصصی محصولات دیجیتالی را می‌فروشد اما از یک استراتژی بسیار متفاوت و جذاب سود می‌برد که کمتر سایتی توانسته آن را پیاده‌سازی کند. سایت آی‌تی‌ بازار محصولات را به مناقصه می‌گذارد و شرکت‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی مختلف می‌آیند و ارزان‌ترین قیمت‌ها را پیشنهاد می‌دهند و بعد ارزان‌ترین پیشنهاد پذیرفته شده و به خریدار معرفی می‌شود. بنابراین؛ روی این سایت همیشه می‌توانید اجناسی ارزان خرید کنید یا اجناسی که دیگر فروشگاه‌های آنلاین ندارند را از فروشگاه‌هایی در سراسر ایران انتخاب و خرید کنید. 

۶- سایت کیمیا آنلاین: فروش اقساط

این سایت نیز فقط روی محصولات دیجیتالی متمرکز شده است و در بخش شبکه دسته‌های نسبتا مختلفی را پوشش می‌دهد. برای هر محصول جدول مشخصات کاملی همراه با توضیحات و عکس می‌توانید ببینید و ۷ روز مهلت تعویض و تست کالا دارید. کالاها شامل تخفیف نمی‌شوند اما فروشنده‌های مختلف قیمت‌های خود را پیشنهاد دادند. جالب است که روی این سایت می‌توانید خرید اقساطی هم داشته باشید. 

۷- سایت ایمالز: اتصال خریدار به فروشنده

ایمالز یک بازارچه اینترنتی است که سعی می‌کند خریدار را به فروشنده متصل کند. بخش تجهیزات شبکه آن هیچ‌گونه دسته‌بندی یا تقسیم‌بندی خاصی ندارد و همه‌چیز درهم چیده شده است. روی این سایت می‌توانید قیمت‌های مناسب و خوبی برای محصولات‌تان ببینید. سایت‌هایی مانند ایمالز به شما کمک می‌کنند جنسی که در بازار نیست یا گران شده را مناسب‌تر وس ریع‌تر خرید کنید.

۸- سایت هزارسو: فروش محصولات تخصصی شبکه

خوشبختانه این سایت به عرضه و فروش برخی از محصولات تخصصی شبکه اقدام کرده است که روی سایت‌های قبلی یافت نمی‌شود. از سایت هزارسو می‌توانید انواع تجهیزات مخابراتی، دوربین‌های نظارتی، تجهیزات عیب‌یابی و نگهداری شبکه، تجهیزات VOIP، تجهیزات پسیو و غیره را خرید کنید. دسته‌بندی محصولات کامل است و تنوع زیادی دارند. ممکن است این سایت با برندهای زیادی قرارداد نداشته باشد و مثلا در یک دسته روتر خاصی را پیدا نکنید اما در عوض می‌توانید تخصصی‌ترین تجهیزات شبکه را با اطمینان بالا خرید کنید. 

۹- سایت سایبرکانکت: خرید به همراه آموزش

این سایت چیزی بیشتر از یک فروشگاه آنلاین محصولات شبکه است و سعی دارد مطالب آموزشی نیز به خریدار بدهد. دسته‌بندی محصولات شبکه خوب است و همانند سایت هزارسو برخی محصولات تخصصی و کم‌یاب شبکه را می‌توانید ازش خرید کنید. در کنار خرید؛ می‌توانید چندین مقاله آموزشی و تخصصی هم بخوانید یا درباره استفاده از محصولی که می‌خرید؛ چیزهایی یاد بگیرید.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

  1. سورس های جالب و معروفی رو معرفی کردید به غیر از دیجی کالا که همه میشناسن به نظر من سایت آی تی بازار خیلی منبع خوبیه برای پیدا کردن قیمت روز تجهیزات شبکه و قطعات کامپیوتری، البته خودشون نمیفروشن و باید به فروشنده ها زنگ زد

  2. دیجیکالا سرویس های بسیار بدی ارائه میده حداقل در چندماه اخیر که من خرید داشتم اینطور بوده ، از لحاظ قیمتی هم بسیار گرون تر از جاهای دیگه میده.
    به نظرم ارزش ش داره افت میکنه و رو به سقوطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا