گزارش آگهی

نگاهی به مینی پی‌سی تازه معرفی شده ایسوس PN51

کامپیوتر کوچک و قابل حمل با وضوح 4K

ایسوس به عنوان شرکتی پیشرو در عرصه فناوری به تازگی مدل‌های جدیدی از مینی پی‌سی‌های PN51 خود معرفی کرده است که دارای پردازنده‌های تازه نفس سری AMD Ryzen 5000 هستند. این کامپیوترهای کوچک و قابل حمل از خروجی تصویر با وضوح ۴K و نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز، ۶۴ گیگابایت حافظه DDR4، اسلات M.2 برای نصب حافظه های SSD پرسرعت و همچنین شبکه بی سیم WiFi6 برخوردار هستند.

پس از آنکه سری PN50 ایسوس توانست موفقیت‌های بسیاری را کسب کند، ایسوس، برند تایوانی نام آشنا تصمیم گرفت تا این سری را با سخت افزاری قدرتمندتر و مهندسی خاص خود بروزرسانی کند که امروز با نام PN51 معرفی می شوند. اولین و مهم‌ترین نکته برای این کامپیوترهای کوچک استفاده از پردازنده های رده موبایل Ryzen 5000 است که به آن اشاره شد.

بسته به مدل و قیمت گذاری نیز مدل‌های متفاوتی از پردازنده برای این سری انتخاب شده است. یکی از نکات مهم دیگر در این کامپیوترهای جدید که می‌تواند کارایی و قدرت را تا حد چشمگیری افزایش دهد، استفاده از حافظه های DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز است؛ زیرا اغلب کامپیوترهای کوچک در بازار با ماژول‌هایی همراه هستند که از سرعت و فرکانس پایه ۲۱۳۳ برخوردارند. تمامی مشخصاتی که به آنها اشاره خواهیم کرد، محصولی را ساختند که می تواند برای مصارف خانگی و تجاری کاملا مناسب باشد.

در مقایسه با نسل قبل، سری PN51 ایسوس به لطف پردازنده های جدید می تواند تا ۲۰.۲ درصد کارایی و قدرت پردازشی بیشتری داشته باشد. به ویژه در پروسه هایی که نیاز است تمامی هسته‌های پردازنده کار کنند، در این سری قدرت پردازشی تا ۵۲ درصد افزایش یافته است. به دلیل ارتقای حافظه‌های اصلی که در این نسخه فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتزی دارند، ۱.۳ برابر کارایی بیشتری نیز در این قسمت دیده می شود.

پردازشگرهای گرافیگی AMD Radeon Vega 7 نیز با قدرتی بیش از ۱۵۰ درصد نسبت به نسل قبل آماده ارائه نهایت کارای و قدرت هستند. مینی پی سی PN51 توسط این پردازشگر گرافیکی مستقل از یک خروجی تصویر ۸K با نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز پشتیبانی می کند. همچنین این خروجی تصویر دو درگاه HDMI و Display Port  در دسترس است. پورت Display Port در این دستگاه می تواند جلوهای ۸K را تا ۳۰ هرتز منتقل کرده و در حالت DP++ با نرخ ۶۰ هرتز به نمایشگر انتقال دهند.

اتصالات متنوعی برای PN51 وجود دارد؛ از جمله این اتصالات می توان به درگاه های USB 3.2 Gen 2 Type-C و Display Port 1.4 اشاره داشت. پورت USB اشاره شده در این دستگاه استاندارد شارژ سریع باتری ۱.۲ برخوردار است تا به راحتی دستگاه های مختلف را از طریق این پورت شارژ کرد. در پیکربندی‌های متنوع دیگر، می توان پورت های COM، VGA و LAN را در اختیار داشت.

ابعاد کوچک کامپیوترهای جدید ایسوس تنها به ۱۱۵ در ۱۱۵ در ۴۹ میلی متر می رسد و با اشغال فضای کمتر می تواند به راحتی قابل استفاده در هر جایی باشد، حتی با کمترین فضای ممکن. می توان با استاندارد VESA این مینی پی سی را در پشت نمایشگرها نصب کرد.

در مورد ارتقای سخت افزاری نیز می توان به دلخواه درایوهای ۲.۵ اینچی SSD یا M.2 را نصب کرد. همچنین دو اسلات حافظه اصلی این مینی پی سی‌ها به راحتی قابل تغییر پیکربندی یا ارتقا هستند. برای حفظ کارایی درایوهای حالت جامد نصب شده نیز یک هیت سینک وجود دارد تا دمای تولید شده را تا کمتر از ۶۹ درجه سانتیگراد حفظ کند.

علاوه بر این مشخصات و ویژگی‌ها، سری PN51 ایسوس به دلیل طراحی، مهندسی عالی و انتخاب قطعات مناسب تواسنته است با مصرف برق کمتر استاندارد Energy Star را کسب کند. فن خنک کننده این دستگاه‌ها نیز در حالت بیکاری و توان مصرفی ۹ وات نویز ۲۱.۹ و در حالت پردازش سنگین تنها ۳۴.۷ دسیبل از خود ایجاد می کنند.

این محصول به زودی همزمان با عرضه جهانی در کشور در دسترس خواهد بود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا