فناوری

گوشی ۵G که زیر یک دقیقه صد هزار تا فروش کرد

هواوی گزارش داد در عرض یک دقیقه نزدیک به ۱۰۰ هزار اسمارت‌فون میت ۳۰ فایوجی و میت ۳۰ پرو فایوجی را فروخته است. 

پیش‌فروش این اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار هواوی از ده روز پیش آغاز شده بود ولی حالا فروش آن‌ها با هدایای ویژه این شرکت آغاز شده است. فعلا فروش Mate 30 5G و Mate 30 Pro 5G در چین و به ترتیب با قیمت‌های ۷۰۵ و ۹۷۵ دلار است.

فروش بعدی این گوشی‌ها برای تاریخ ۵ نوامبر برنامه‌ریزی شده است. به گفته هواوی، در این تاریخ به تعداد کمی از برندگان خوش‌شانس، یک هواوی واچ GT2، یک تبلت مدیاپد M6 یا یک فری‌بادز ۳ را در کنار اسمارت‌فون هدیه داده خواهد شد.

هواوی میت ۳۰ فایوجی و میت ۳۰ پرو فایوجی، اولین گوشی‌هایی در دنیا هستند که از مودم ۵G یکپارچه با تراشه مرکزی دستگاه سود می‌برند. هواوی روی این گوشی‌ها از تراشه کرین ۹۹۰ استفاده کرده است که دارای مودم توکار و یکپارچه است.

در واقع، کرین ۹۹۰ یک پردازنده بسیار خاص با طراحی منحصربه‌فرد است. چون در دل این تراشه مودم‌های ۴G و ۵G کار گذاشته شده است و دیگر از مودم ۴G یا ۵G در بیرون از تراشه خبری نیست.

در حالی‌ استقبال از اسمارت‌فون‌های ۵G سری میت ۳۰ هواوی در چین زیاد بوده که هنوز فروش این گوشی‌ها در کشورهای اروپایی، کره جنوبی و ژاپن یا آسیای شرقی آغاز نشده است. این یک رکورد برای هواوی است که صد هزار گوشی را در مدت زمانی یک دقیقه‌ای به فروش می‌رساند؛ آن هم گوشی‌هایی پرچم‌دار با قیمت‌های بالا که برای هر کاربری مناسب نیستند.

گفتنی است گوشی‌های اندرویدی دارای تراشه اسنپدراگون ۸۵۰ از مودم ۵G جداگانه‌ای سود برده و مصرف باتری بیشتری دارند. گوشی‌های آیفون هم تا کنون به مودم ۵G مجهز نشده و قرار است در آیفون ۱۲ شاهد مودم فایوجی X50 کوالکام روی آن‌ها باشیم.

اگر می‌خواهید درباره مودم و سرعت میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو روی ۴G و ۵G بیشتر بدانید؛ به مطلب «سرعت اینترنت گوشی‌های هواوی میت ۳۰ در ۴G و ۵G چقدر است؟» مراجعه کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا