فناوریوای‌فای

شیائومی از روتر دوبانده جدیدی با سرعت ۲۱۰۰ مگابیت و قیمت فقط ۳۷ دلار رونمایی کرد

شرکت شیائومی در مراسم رونمایی از اسمارت‌فون‌های Redmi K30، روتر بی‌سیم دوبانده جدید خود را هم با برند «ردمی» معرفی کرد.

معمولا، شیائومی روترهایی ارزان‌قیمت، کاربردی، ساده و شیک طراحی و عرضه می‌کند که برای کاربران خانگی بسیار مناسب هستند. روتر جدید این شرکت هم از این قاعده پیروی می‌کند و یک روتر زیبا و ساده برای افراد معمولی با استاندارد وای‌فای ۵ است.

روتر دو بانده Redmi AIOT Router AC2100 اولین روتری است که با برند «ردمی» عرضه می‌شود. پیش از این، روترهای شیائومی با برند «می» معرفی شدند.

درحالی‌که روترهای پیشین شیائومی سرعتی بیشتر از ۱۲۰۰ مگابیت (AC1200) نداشتند؛ روتر AIOT این شرکت در رده AC2100 با سرعت ۲۱۰۰ مگابیت یا ۲.۱ گیگابیت است که سرعتی نسبتا بالا و خوب برای کاربران وای‌فای در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

این روتر از ۶ انتن خارجی پرقدرت ۵ دی‌بی‌آی های گین و اومنی دایرکت سود می‌برد و البته ۶ آمپلی‌فایر یا تقویت‌کننده سیگنال‌های وای‌فای روی آن سوار شده است تا هم پوشش‌دهی سیگنال‌های وای‌فای بیشتر باشد و هم قدرت و سرعت کافی برای کاربران و دستگاه‌ها تامین شود.

از دیگر امکانات ارتباطی این روتر می‌توان به ۴ درگاه شبکه اترنت یک گیگابیت و ۶ چراغ LED کوچک و نورانی روی بدنه آن اشاره کرد.

فناوری‌ها و امکانات روتر ردمی شیائومی

این روتر بی‌سیم از فناوری‌های MU-MIMO 4×4 و BeamForming سود می‌برد که اولی برای دریافت/ارسال اطلاعات همزمان ۴ دستگاه با روتر بی‌سیم و دیگری برای بهبود سیگنال‌‌دهی به دستگاه با تشخیص محل و وضعیت آن نسبت به روتر و افزایش سرعت انتقال اطلاعات است.

روی این محصول یک پردازنده دو هسته‌ای با چهار نخ پردازشی نصب شده است. فرکانس کاری هر هسته اصلی ۸۸۰ مگاهرتز است. میزان رم این دستگاه هم ۱۲۸ مگابایت است تا بتواند از ۱۲۸ دستگاه به طور همزمان پشتیبانی کند. البته،این ادعای شرکت شیائومی است و در عمل دستگاه‌های کمتری به روتر وصل می‌شوند. 

شیائومی برای این روتر جدید خود یک اپلیکیشن Mi APP هم عرضه کرده است تا کاربران بتوانند با اسمارت‌فون‌های خود و از راه دور برخی تنظیمات روتر مانند کنترل والدین، وای‌فای میهمان و بررسی وضعیت شبکه را انجام دهند.

خبر خوش شیائومی برای گیمرها، پشتیبانی از شتاب‌دهنده بازی NetEase’s UU است. این شتاب‌دهنده بازی امکان استریم و اجرای راحت بازی‌ها روی کامپیوتر شخصی یا کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سوئیچ نینتندو و غیره را بدون تاخیر و لگ فراهم می‌کند.

این روتر دو بانده زیبا و شیک از ۱۲ دسامبر با قیمت ۱۶۹ یوان چین یا حدود ۳۷ دلار امریکا وارد بازار می‌شود. تصاویر دیگری از این روتر خوش طراحی را باهم ببینیم:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫4 دیدگاه ها

    1. شیائومی این روتر را برای بازار هند و بازارهای ارزان درست کرده
      ولی باید از نمایندگی‌های شیائومی در ایران پرسید کی می‌تونند این روتر را وارد ایران کنند

  1. سللام ببخشید اگه این مودم بیاد ایران برای ADSL مخابرات مناسبه ؟؟ یعنی هم به کامپیوتر وصل میشه هم WIFI گوشی داره ؟؟

    یا کاربردش چیز دیگس

    1. این محصول یک روتر بی‌سیم است و کار مودم را نمی‌کند. می‌توانید به مودم وصل کنید و از وای‌فای قوی آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا