فناوری

روتر شیائومی AX3000T معرفی شد: ارزان‌ترین روتر وای فای ۶ فقط ۲۶ دلار

باز هم طراحی منحصربه‌فرد شیائومی و انبوهی امکانات جانبی برای یک روتر ارزان‌قیمت

روتر شیائومی AX3000T جدیدترین روتر این غول چینی با قیمت بسیار پایین ۲۶ دلار ولی پشتیبانی از وای فای ۶ و مجموعه‌ای از امکانات بسیار خوب است.

شیائومی در روترهایش، هم طراحی بی‌نظیر و منحصربه‌فردی دارد و هم سعی می‌کند کارایی، سرعت، امکانات و قیمت را با هم داشته باشد.

به همین دلیل، معمولا روترهای شیائومی از سرعت خوبی برخوردار بود؛ کارایی نسبتا رضایت‌بخشی برای کاربران دارند ولی قیمت آن‌ها بسیار پایین و مقرون به صرفه است.

روتر شیائومی AX3000T

حالا، شیائومی از آخرین روتر بی‌سیم خود رونمایی کرد. روتر AX3000T با قیمت شروع ۲۶ دلار (۱۸۹ ین) وارد بازار شده ولی قیمت خرده‌فروشی آن ۳۴ دلار (۲۴۹ ین) است تا با ارزان ترین روتر وای فای ۶ دنیا روبرو باشیم.

روتر شیائومی AX3000T

از روی نام این روتر، AX3000T، می‌توان فهمید از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax یا وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند و سرعت آن در مجموع دو باند رادیویی به ۳ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به ۶۰۰ مگابیت و در فرکانس ۵ گیگاهرتز حداکثر ۲۴۰۲ مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

روتر شیائومی AX3000T

خبر خوب اینکه روتر شیائومی AX3000T از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز روی فرکانس وای فای ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که ویژگی مهم روترهای وای فای ۶ است و بزرگ‌ترین تفاوت را با روترهای سری AC ایجاد می‌کند.

در این روتر شیائومی از پردازنده مرکزی Filogic 820 مدیاتک با ۲۵۶ مگابایت رم، استفاده شده است. این پردازنده دو هسته‌ای با سرعت کلاک ۱.۳ گیگاهرتز و مبتنی بر پردازنده آرم A53 است.

این پردازنده، مصرف برق بسیار پایینی دارد و می‌تواند تا ۱۲۸ کاربر را به طور همزمان مدیریت و به اینترنت وصل کند.

درگاه‌های گیگابیتی، مش وای‌فای، NFC و پنل کاربری خوب

از نظر درگاه‌های ارتباطی، روتر شیائومی AX3000T به ۴ درگاه اترنت ۱۰۰۰ مگابیتی مجهز شده است تا بتوان ۴ دستگاه را با کابل شبکه و بالاترین سرعت به اینترنت وصل کند.

همچنین، این روتر از قابلیت‌های dual WAN و LAN port aggregation پشتیبانی می‌کند تا بتوان دو مودم را همزمان به روتر وصل کرد یا سرعت یک درگاه شبکه اترنت هزار مگابیتی را به دو هزار مگابیت افزایش داد.

روتر شیائومی AX3000T

شیائومی AX3000T از قابلیت مهم مش وای فای پشتیبانی می‌کند تا بتوان در یک شبکه با روترهای شیائومی و ردمی WiFi 6، حداکثر ۱۰ روتر را به یکدیگر وصل کرده و شبکه‌ای از روترها برای افزایش برد وای فای ساخت.

غول چینی، روتر جدید خود را با امکانات جانبی و جالبی مانند اتصال سریع گوشی به روتر با NFC و بدون نیاز به وارد کردن پسورد، IPTV، نرم‌افزار امنیتی برای محافظت از دستگاه‌های متصل شده در برابر حملات اینترنتی، شتاب‌دهنده‌های گیمینگ چندگانه و … روانه بازار می‌کند.

فروش روتر شیائومی AX3000T از امروز آغاز شده است. همان‌طور که گفتیم، قیمت پیش‌خرید این روتر فقط ۲۶ دلار است تا پس از مدتی در خرده‌فروشی‌ها و عرضه جهانی به ۳۶ دلار برسد.

قیمت ۲۶ دلار برای یک روتر در حالی است که ارزان ترین روتر وای فای ۶ دنیا قیمت‌هایی ۴۰ الی ۵۰ دلار دارند.

گالری عکس روتر شیائومی AX3000T

با هم تصاویر بیشتری از روتر شیائومی AX3000T را ببینیم:

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T

روتر شیائومی AX3000T


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا