فناوری

مشخصات وای‌فای و اینترنت گوشی‌های هواوی پی ۴۰

هواوی از جدیدترین پرچم‌دارهای خود رونمایی کرد. خانواده هواوی P40 شامل سه گوشی P40 و P40 Pro و P40 Pro Plus است.

پی ۴۰ یک گوشی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برای کاربران است که از نمایشگر ۶.۱ اینچی سود می‌برد.

اما دو گوشی دیگر، پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس گوشی‌های واقعا پرچم‌دار و رده بالا در سال ۲۰۲۰ هستند که با نمایشگر ۶.۵۸ اینچی و سیستم پیشرفته دوربین عرضه شدند.

پردازنده این گوشی‌ها کرین ۹۹۰ فایوجی است. قوی‌ترین تراشه SoC که غول چینی تا کنون ساخته است. این تراشه از مودم ۵G به طور توکار سود می‌برد و به وای‌فای ۶ مجهز است.

هواوی می‌گوید اگر با گوشی‌های پی ۴۰ به یک روتر وای‌فای ۶ پلاس وصل شوید؛ حداکثر سرعتی ۲.۴ گیگابیتی را روی وای‌فای تجربه خواهید کرد.

وای‌فای ۶ این گوشی‌ها از MIMO 2×2 و مدولاسیون کیوای‌ام ۱۰۲۴ و هشت استریم MU-MIMO با پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. 

در فایوجی از هر دو نوع شبکه ۵G با فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز (Sub-6 GHz 5G) و هر دو معماری SA و NSA پشتیبانی می‌کند. سرعت دانلود روی فرکانس‌ها حداکثر ۲.۳ گیگابیت بر ثانیه است ولی سرعت آپلود به ۱.۲۵ مگابیت می‌رسد.

البته، این گوشی‌ها هم مانند دیگر اسمارت‌فون‌های ۵G با ارتباطات ۴G LTE سازگاری دارند. در کشورهایی که شبکه‌های ۵G راه‌اندازی نشدند؛ امکان اتصال به شبکه‌های ۴G فراهم شده است.

گوشی‌های پی ۴۰ هواوی در مقایسه با گوشی‌های آیفون ۱۱ و همین‌طور سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پرو و اولترا از قدرت وای‌فای بهتری برخوردار هستند ولی در مشخصات مودم ۵G باید بگوییم تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ بهتر است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا