فناوری

گران شدن بیش از ۵۰ درصدی بسته‌های اینترنت پر مصرف ایرانسل

از شب گذشته، برخی از کاربران اینترنت در شبکه‌های اجتماعی از گران شدن بسته‌های اینترنت محبوب و پرمصرف ایرانسل خبر دادند.

کاربرانی که برای تمدید یا خرید بسته اینترنت به اپلیکیشن «ایرانسل من» مراجعه کردند؛ ناگهان شوکه شده و با قیمت‌های جدید بسته‌های اینترنت روبرو شدند. قیمت‌هایی که در برخی موارد تا ۵۰ درصد و حتی بیشتر از آن گران شدند.

البته، هنوز قیمت این بسته‌های اینترنت روی سایت ایرانسل تغییر پیدا نکرده است و قیمت‌های گذشته هستند. به نظر می‌رسد ایرانسل به تازگی شروع به تغییر قیمت‌های بسته‌های اینترنت همراه خود کرده و هنوز این تغییرات به سایت ایرانسل من نرسیده است. 

ایرانسل با گران کردن برخی بسته‌ها، افزودن آیتم مصرف داخلی دو برابر (به طور طبیعی روی بسته‌های قبلی هم بود) و حذف بسته‌های با حجم و مدت بالا ۳ ماهه، ۶ ماهه و بیشتر، عملا دست کاربران را برای خرید بسته‌های مقرون به صرفه بسته است.

با هم نگاهی به برخی بسته‌های اینترنت ایرانسل و تغییرات قیمتی آن‌ها در بازه ۲۴ ساعت گذشته می‌اندازیم:

بسته‌های ۱ ماهه

بسته اینترنت ۳۰ روزه ۳ گیگابایت (از ۱۶/۵۰۰ هزار تومان شده ۲۲/۵۰۰ هزار تومان)

بسته اینترنت ۳۰ روزه ۴ گیگابایت (از ۱۸/۵۰۰ هزار تومان شده ۲۶/۵۰۰ هزار تومان)

بسته اینترنت ۳۰ روزه ۵ گیگابایت (از ۲۰ هزار تومان شده ۲۹/۵۰۰ هزار تومان)

بسته اینترنت ۳۰ روزه ۷ گیگابایت (از ۲۴/۵۰۰ هزار تومان شده ۳۷ هزار تومان)

تصاویری از تفاوت قیمت بسته‌های اینترنت قدیمی و جدید:

بسته‌های ۶۰ روزه

در گذشته سه بسته ۲ ماهه با حجم‌های ۱۰ و ۱۵ و ۲۰ گیگابایت ارائه شده بود که اکنون فقط یک بسته ۱۰ گیگابیت می‌بینیم:

بسته اینترنت ۶۰ روزه ۱۰ گیگابایت (از ۳۶ هزار تومان شده ۶۰ هزار تومان)

بسته‌های ۹۰ روزه

دو بسته ۳ ماهه ۱۸ و ۲۴ گیگابایت داشتیم که اتفاقا جزو پر طرفدارترین بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل بودند ولی اکنون به یک بسته ۱۷.۵ گیگابایت تبدیل شده است:

بسته اینترنت ۹۰ روزه ۱۸ گیگابایت (از ۴۷ هزار تومان شده ۷۹ هزار تومان)

بسته‌های ۱۲۰ روزه

در بسته‌های ۴ ماهه هم دو بسته پر مصرف ۱۵ و ۲۵ گیگابایت داشتیم که فقط بسته ۱۵ گیگابایت باقی مانده است و البته با ۲.۵ گیگابایت حجم کمتر:

بسته اینترنت ۱۲۰ روزه ۱۲.۵ گیگابایت (از ۵۴ هزار تومان شده ۷۸ هزار تومان)

همین وضعیت برای بسته‌های ۱۸۰ روزه و ۱ ساله هم وجود دارد و شاهد افزایش بی‌سابقه و بسیار زیاد بسته‌های اینترنت هستیم.

نکته‌ای که در بسته‌های اینترنت جدید ایرانسل مشاهده می‌شود؛ افزوده شدن حجم داخلی به اندازه دو برابر حجم بین‌الملل است تا شاید دستاویزی برای این گرانی باشد. چیزی که در گذشته هم بود ولی شاید در هنگام خرید بسته نوشته نمی‌شود یا به کاربر نمی‌گفتند و اکنون رسما نوشته شده است.

چرا بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل گران شدند؟

امیدواریم که شرکت ایرانسل جواب دهد چرا به یک باره بسته‌های اینترنت همراه این شرکت که میلیون‌ها کاربر و مصرف‌کننده دارند؛ یک شبه بیش از ۵۰ درصد گران شدند.

همیشه دلایلی مانند گرانی دلار، تحریم‌ها، هزینه‌های سنگین خرید و نصب تجهیزات برای توسعه شبکه و ارتقای کیفیت، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و غیره بودند و هستند و شاید مدیران ایرانسل هم به آن‌ها متوسل شوند.

ولی برای هر گرانی در اینترنت ثابت و همراه نیاز به مجوز رگولاتوری و دلایل مشخص است.

در حالی‌که بسته‌های اینترنت ایرانسل گران نشده بودند؛ بسیاری از کاربران توان خرید حجم اینترنت بالا نداشتند و از گرانی اینترنت همراه می‌نالیدند ولی اکنون و با قیمت‌های جدید می‌توان گفت عملا اینترنت همراه دارد محدود به یک قشر خاص می‌شود و کاربران عادی نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

منتظر اطلاعیه و گزارش و پاسخ‌گویی شرکت ایرانسل درباره گرانی بسته‌های اینترنت همراه هستیم.

نظر شما کاربر و خواننده عزیر درباره قیمت بسته‌های جدید اینترنت ایرانسل چیست؟ با این قیمت‌های جدید؛ باز هم می‌توانید از اینترنت ایرانسل استفاده کنید؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام.همه این اپراتور ها … سر گردنه هستند.بعضیاشون بهتر از دیگری توی این کار تخصص دارند.سال هاست که با حیله ها و عناوین مختلف و تبلیغ های جذاب و دروغین سعی میکنند مشتری برای سرویسای داغونشون پیدا کنند.
    مثلا تا چند سال پیش بود که همراه اول اینترنت نامحدود شبانه رایگان روی بسته های اینترنتش به صورت پیش فرض فعال بود .و دانلود فایل های حجیم واقعا به صرفه بود.بعد از اینکه دیدند استقبال زیاد شده اول سرویسشون را پولی کردند.بعدش هم به اسم اینترنت نامحدود سیاست مصرف منصفانه روش گذاشتند که نامحدود ولی مثلا نهایتا ۲۰ gig میشه دانلود کرد!!!اگه به سایت همراه اول مراجعه کنید و بسته های اینترنت نا محدود شبانشون را یه بررسی کنید می بینید عملا بسته ی نامحدودی وجود ندارد و صرفا یک حیله ی تبلیغاتی است .تو خود سایت همراه اول برای هر بسته نامحدود مقدار حجم قابل دانلود ذکر شده و مشخص است چند گیگ میتونید شبانه دانلود کنید ولی اگه از این موضوع اطلاع نداشته باشید و از طریق اپلیکیشن موبایل همراه من همون بسته ها را مشاهده کنید متوجه می شوید هیچگونه توضییحی درباره ی مقدار قابل دانلود ننوشته.یعنی اگر شما ۱۰۰گیگ فایل را برای دالنود شبانه گذاشته باشید عملا ۲۰ گیگش جزو اینترنت شبانه بوده و ما بقی از بسته ی اصلی اینترتون حساب میشه .و این اتفاق میفته که صبح که از خواب بیدار میشید میبینید خططون یک طرفه شده و باید ۲۰۰-۳۰۰ هزار تومان بابت اینترنت به اصطلاح نا محدود پرداخت کنید.

  2. کدوم مجوز و کدوم رگولاتور!!!!
    من از مدتها تا همین یک هفته قبل از ایرانسل نت هفتگی میگرفتم ۲ گیگ، ۳۶۰۰
    اما حالا شده ۲ گیگ، ۴۸۰۰
    چرا قیمتارو بالا نبرن؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا