فناوریوای‌فای

این روتر وای‌فای سرعتی ۲۳۵۰ مگابیتی دارد ولی فقط ۲ میلیون تومان است

به نظر می‌رسد مقرون‌به‌صرفه‌ترین روتر وای‌فای دو بانده‌ای باشد که می‌توان در ایران خرید.

شیائومی روتر Mi AIoT Router AC2350 را آوریل امسال (۲۰۲۰) معرفی کرد و اکنون در بازار ایران با قیمتی حدودا ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۲۰۰ تومان یافت می‌شود و توسط فروشگاه‌های شیائومی به فروش می‌رسد.

قیمت دلاری این روتر دو بانده مجهز با مشخصات کاملا به‌روز ۳۳ دلار است. روتر با پشتیبانی از وای‌فای ۵ (استاندارد ۸۰۲.۱۱ac) و سرعت ۲۳۵۰ مگابیت که در رده AC2350 قرار می‌گیرد. 

ارزان‌ترین روتر دوبانده از شرکت‌های دیگر با سرعت AC1200 یا AC1750 قیمتی دو برابر روتر شیائومی Mi AIoT Router AC2350 دارند.

جالب‌تر اینکه پردازنده این روتر از شرکت کوالکام و QCA9563 با ۱۲۸ مگابایت رم است. ۱ درگاه هزار مگابیتی WAN برای اتصال مودم دارد و از ۳ درگاه هزار مگابیتی LAN برای اتصال دستگاه‌های دیگر به روتر و اینترنت سود می‌برد.

۷ آنتن خارجی دارد که در این میان سهم فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۳ آنتن و سهم فرکانس ۵ گیگاهرتز ۴ آنتن می‌شود. سرعت این دو فرکانس هم به ترتیب ۴۵۰ مگابیت و ۱۷۳۳ مگابیت است. افزون بر این، یک آنتن داخلی AIoT برای اتصال اینترنت اشیا دارد.

یک کلید ریست، یک کلید پاور و دو چراغ LED برای نمایش وضعیت سیستم و اینترنت دارد. مثل همه محصولات شیائومی شیک و زیبا در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شود.

از فن و سیستم خنک‌کننده بی‌بهره است و به طور طبیعی و با تهویه هوا از طرفین و زیر خنک می‌شود. 

با این روتر چه کارهایی می‌شود انجام داد؟

کاربردهای زیادی می‌توانم برای این روتر کاملا به‌روز با مشخصات خوب و قیمت عالی تصور کنم. کاهی است به یک مودم رومیزی ۴G مانند هواوی B612 یا مودم ADSL متصل کنید تا از یک وای‌فای دو بانده پرسرعت بهره ببرید.

برای تقویت وای‌فای خانه یا افزایش اینترنت یک گزینه بی‌نظیر است. برای افرادی که در خانه‌شان، خانوادگی از اینترنت استفاده می‌کنند؛ بهترین راه‌کار است و برای کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند یک نعمت و شتاب‌دهنده بزرگ کیفیت کاری باشد.

الان یک مودم ۴G ساده یا یک روتر تک بانده قیمتی ۲ میلیونی پیدا کرده است ولی ما داریم با این هزینه یک روتر دو بانده با سرعتی بالای ۲ گیگابیت به همراه درگاه‌های اترنت هزار مگابیتی و ۷ آنتن خارجی می‌خریم.

شیائومی روی پنل مدیریتی این روتر هم امکانات نرم‌افزاری کاملی تدارک دیده است و یک اپلیکیشن موبایل برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS دارد.

به‌روزرسانی

همان‌طور که یکی از خواننده‌های عزیر در زیر این مطلب کامنت کردند؛ این روتر را فروشگاه‌های دیگر ارزان‌تر و تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند. اگر خواستید این روتر خوب شیائومی را بخرید؛ ابتدا کاملا در فروشگاه‌های مختلف جست‌وجو کرده و با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫7 دیدگاه ها

    1. معمولا این ۳۳ دلار برای خود کشور چین و کشورهای دیگری مانند هند است.
      برای اروپا و امریکا و کشورهای دیگری مانند خاورمیانه گران‌تر می‌شود. معمولا ۱۵ الی ۲۰ دلار گران‌تر است.
      و البته که در ایران وقتی فقط تو باشی که یک جنس را میاری باید هم گران‌تر بدهی
      و نکته بعدی اینکه باز هم خدا را شکر ۲ میلیون تومان زده و ۴ میلیون تومان نزده

  1. راستی ادمین عزیز، سلام؛ اگه زحمتی نیس یه پست یه در مورد دو سه مدل مودم همراه ۵G که الان توی بازار ایران هس هم بذارین! اسم فروشگاه رو نمیگم چون شاید بگین تبلیغ میشه (هرچند من خودم تا الان از اون فروشگاه خرید هم نکردم!!!) ولی خودتون توی گوگل بزنین قیمت مودم ۵G میاره! ۲ الی ۳ مدل هواوی هست توی بازار با قیمت های فضایی ۱۰ میلیون و ۱۱ میلیون و ۱۲ میلیون! یه بررسی بذارین ببینیم چجوریاس
    ممنون

  2. من این روتر رو سفارش دادم از xiaomishop
    ۲ میلیون و ۱۰۰
    ولی بعد در کمال تعجب😳😳😳 دیدم تو سایت https://www.ehadish.com 😱😱😱 زده ۱۴۹۰
    کلا ناااابود شدم 😢😢😢
    چرا اینقدر اختلاف قیمت داره؟؟؟؟ ؟!!!

  3. با گوشی موبایل شیائومی Poco F2 Pro به این روتر وصل شدم با قابلیت Supports 2×2 MIMO . در فرکانس۲.۴ گیگاهرتز لینک اسپید یا وایفای اسپید ۱۴۴ Mbps میباشد. ( با توجه به سرعت اتصال ۴۵۰ Mbps در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و اینکه ۳ آنتن داریم، سهم هر آنتن ۱۵۰ Mbps میباشد ) در فرکانس ۵ گیگاهرتز لینک اسپید یا وایفای اسپید ۸۶۶ Mbps میباشد.( با توجه به سرعت اتصال ۱۷۳۳ Mbps در فرکانس ۵ گیگاهرتز و اینکه ۴ آنتن داریم، سهم هر آنتن ۴۳۳ Mbps میباشد و با توجه به قابلیت ۲×۲ MIMO سرعت اتصال ۸۶۶ Mbps میشود. )
    تست سرعت اینترنت ( مخابرات ):
    به گفته خودشون خط روی ۱۶ Mbps بسته شده ولی تو صفحه تنظیمات مودم عدد ۸ تا ۱۰ Mbps مشاهده میکنم. تجریه روان بودن و پایداری اتصال و دانلود با سرعت ۱.۱ مگابایت.نکته جالب در صورت اتصال به یک وی پی ان خوب سرعت متغیر بین ۱.۵ تا ۲.۱ مگابایت میرسد.استریم بسیار روان فایل ویدیو از روی گوشی و حتی اینترنت به روی تلویزیون.
    نرم افزار MiWiFi :
    مخصوص پیکربندی و تنظیمات
    دارای قابلیت MIMO
    فعال بودن همزمان دو فرکانس ۲.۴ و ۵ مگاهرتز
    قابلیت مشاهده کلاینت های متصل به روتر و تعریف حجم مورد استفاده و بلاک کردن
    قابلیت SHARE کردن دسترسی به روتر با دیگر افراد خانواده
    قابلیت کنترل از راه دور روتر ( قابلیت بسیار فوق العاده )
    قابلیت زمانبندی جهت خاموش و روشن کردن آنتن وایفای
    قابلیت تعریف شبکه میهمان
    قابلیت بهینه سازی اتصال وایفای
    دارای فایروال
    قابلیت بک آپ از تنظیمات
    قابلیت خاموش و روشن کردن چراغ های روتر

    1. سلام. ممنون از کامنتت . تو نت هیچ کس کامنتی نگذاشته بود. من بر اساس نظر شما و بخصوص ویژگی قابلیت مشاهده کلاینت های متصل به روتر و تعریف حجم مورد استفاده و بلاک کردن این دستگاه رو سفارش دادم. امیدوارم این قابلیت ها رو داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا