فناوریوای‌فای

شرکت آنر از روتر گیمینگ هانتر در ایران رونمایی کرد

شرکت آنر از محصولات جدید خود در ایران رونمایی کرد. در میان ساعت‌های هوشمند مجیک واچ و ایربادهای جدید آنر، چشم‌مان به یک روتر گیمینگ هشت ضلعی از این شرکت افتاد.

آنر روتر گیمینگ هانتر (HUNTER) را اوایل سال ۲۰۲۰ در جهان رونمایی کرده بود ولی اینک ورود و عرضه آن به بازار ایران برایمان جالب است.

آنر تا کنون چندین روتر بی‌سیم با قیمت‌های ارزان برای کشورهایی مانند هند عرضه کرده است که ما در سایت شبکه‌چی به آن‌ها اشاره کردیم ولی روتر گیمینگ هانتر این شرکت یک روتر پرچم‌دار و محصولی منحصربه‌فرد است.

روتر هانتر طراحی و شکلی عجیب دارد که شاید برای عاشقان بازی و سیستم‌های گیمینگ بسیار جذاب و قابل توجه باشد. طراحی این روتر هشت ضلعی و استوانه‌ای است.

بدنه اصلی این روتر به رنگ طوسی است و کلیدها و درگاه‌های در کناره‌ها و ضلع‌های روتر قرار دارند ولی چراغ‌های LED روتر در بالای آن هستند و از قابلیت رنگ‌بندی مختلف برخوردار هستند.

مودم‌های گیمینگ برای گیمرهای موبایل

این روتر پرقدرت از یک پردازنده ۴ هسته‌ای های‌سیلیکون با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز و رم ۲۵۶ مگابایت به همراه تراشه وای‌فای ۵ برخوردار است.

تراشه وای‌فای این روتر سه بانده است که یک باند ۲.۴ گیگاهرتز و ۲ باند ۵ گیگاهرتز دارد. دو آنتن ۳۰ درجه برای بهبود آنتن‌دهی وای‌فای به صورت افقی و عمودی در این روتر نصب شده ولی یک آنتن به شکل X و اختصاصی برای باند ۵ گیگاهرتز و مود گیمینگ در بخش بالایی دارد.

این آنتن X شکل برای استفاده از اسمارت‌فون‌ها و انجام بازی به صورت افقی است. سرعت نهایی آنر هانتر به مرز ۲۰۳۴ مگابیت می‌رسد تا برای مصارف گیمینگ مناسب باشد.

آنر هانتر دارای ۴ درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت یک گیگابیت است که یک درگاه برای WAN هم سفارشی‌سازی شده است. 

با مودهای Game Turbo و Game Wi-Fi می‌توان این روتر را برای مصارف گیمینگ پیکربندی کرد. این پیکربندی شامل استفاده از فرکانس و باندهای رادیویی خاص با پهنای‌باند اولویت داده شده برای وای‌فای است.

امکانات نرم‌افزاری و پنل مدیریتی این روتر هم مناسب است و تقریبا هر چیزی که یک کاربر حرفه‌ای نیاز دارد؛ را می‌توان در آن پیدا کرد. همین‌طور، شرکت آنر نرم‌افزارهای موبایلی برای مدیریت از راه دور این روتر عرضه کرده است.

قیمت این روتر در بازار ایران هنوز مشخص نیست ولی در بازارهای جهانی از ۶۵ دلار تا ۹۸ دلار به فروش می‌رسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا