فناوری

اولین تست‌های اینترنت ۵G آیفون ۱۲ را ببینید: سرعت‌های مختلف در مکان‌ها و با اپراتورهای مختلف

یکی از ویژگی‌های پرسروصدای آیفون ۱۲، پشتیبانی از اتصالات ۵G است.

در حالی‌که پیش‌خرید آیفون‌های ۱۲ از جمعه آغاز می‌شود؛ نتایج برخی از تست‌های سرعت ۵G با این گوشی‌ها روی اینترنت منتشر شده است. این تست‌ها با اپراتورهای مختلف ایالات متحده و در شهرهای مختلف گرفته شده‌اند.

این تست‌ها نشان می‌دهند از اینترنت آیفون ۱۲ باید چه انتظاری داشته باشیم. سرعت‌های به دست آمده بسیار بهتر از آیفون ۱۱ با اینترنت ۴G هستند ولی به خوبی مشخص است هنوز راه زیادی باید طی شود تا ۵G به نقطه ایده‌آل برسد.

آیفون ۱۲ از دو نوع اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند. mmWave 5G و sub-6GHz 5G.

اپل اعلام کرده مدل‌هایی که از ۵G با امواج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند را فقط در ایالات متحده می‌فروشد. به طور کلی، ۵G مبتنی بر امواج میلی‌متری (mmWave) سریع‌تر است ولی ۵G زیر ۶ گیگاهرتز یا فرکانس پایین توسعه آن سریع‌تر و دارای برد بیشتری است.

آزمایش‌های سرعت ۵G با آیفون ۱۲ روی اپراتورهای AT&T و Verizon و T-Mobile در کشور ایالات متحده انجام شدند. افزون بر این، برای گرفتن این تست‌ها از نرم‌افزار SpeedSmart استفاده شده است که روی آیفون و آیپد موجود است.

تست سرعت ۵G در سه اپراتور ایالات متحده

نتایج تست سرعت ۵G آیفون ۱۲ روی اپراتور AT&T که تنها از sub-6GHz 5G پشتیبانی می‌کند:

نتایج تست سرعت ۵G آیفون ۱۲ روی اپراتور Verizon و امواج‌میلی متری (mmWave 5G):

نتایج تست سرعت ۵G آیفون ۱۲ روی اپراتور T-Mobile با برای امواج میلی‌متری (mmWave 5G) و mid-band 5G (زیر ۶ گیگاهرتز):

همان‌طور که مشاهده می‌کنید؛ عملکرد اپراتور ورایزون روی امواج میلی‌متری ۵G بسیار بهتر است و سرعت اینترنت به ۲۰۰۰ مگابیت با تاخیر ۱۳ میلی‌ثانیه‌ای می‌رسد.

سرعت اینترنت ۵G اپراتور AT&T بسیار بهتر از ۴G LTE است. اپراتور AT&T فقط ۵G روی فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز ارائه می‌دهد.

در اپراتور T-Mobile هم باز عملکرد شبکه mmWave 5G بسیار خوب است. 

موسسه SpeedSmart توضیح می‌دهد که این تست‌ها فقط در چند نقطه محدود از شهرهای امریکا گرفته شده‌اند و باید تست‌های بیشتری در سایر ایالت‌ها گرفته شود تا عملکرد واقعی فایوجی آيفون ۱۲ مشخص شود.

همین‌طور، اشاره می‌کند سرعت ۵G روی فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز همان چیزی است که اکثر مردم در ایالات متحده و کشورهای دیگر دنیا باید انتظارش را داشته باشند.

حداکثر سرعت دانلود روی ۵G زیر ۶ گیگاهرتز در اپراتور T-Mobile نزدیک به ۴۰۰ مگابیت در ثانیه است.

اگر دوست دارید درباره ۵G آیفون ۱۲ بیشتر بدانید؛ به مقاله «همه‌چیز درباره مشخصات ۵G آیفون ۱۲» سری بزنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. ممنون بابت مقاله خوبتون حداقل سرعت ایترنت ۵g حالا sub-۶GHz ۵G یا mmWave ۵G چه قدره مثلا در ایران اگر ارائه بشه مطمئنا مدل sub-۶GHz ۵G در ابتدا ارائه میشه حداقل سرعت sub-۶GHz ۵G چه قدر میشه؟
    حالا بماند که اجرای درست و تجهیزات درست تو سرعت خیلی نقش مهمی داره ولی با چه حداقلی به دستمون میرسه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا