فناوری

ویدیو: تست سرعت اینترنت ۵G با آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون‌های ۱۲ با مودم ۵G کوالکام اسنپدراگون X55 عرضه شدند.

چند روز پس از عرضه این گوشی‌ها در بازار ایالات متحده، اولین تست‌های سرعت اینترنت ۵G اپراتورهای مطرح این کشور منتشر شدند.

در این تست‌ها سرعت اینترنت ۵G روی شبکه‌های فایوجی زیر ۶ گیگاهرتز در اپراتور AT&T حداکثر به ۲۰۰ مگابیت و در اپراتور Verizon به ۶۷۵ مگابیت می‌رسد. البته، در امواج میلی‌متری سرعت بیشتر است و نزدیک به ۲ هزار مگابیت است. به طور کلی، سرعت اینترنت ۵G در امریکا زیاد خوب نیست.

امروز در شبکه‌های اجتماعی یک تست سرعت اینترنت روی یک اپراتور در کشور ایتالیا دیدم که باز روی شبکه‌های ۵G مبتنی بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز بود؛ چون این تست با آیفون ۱۲ پرو مکس انجام شده و همه می‌دانیم در خارج از کشور ایالات متحده آیفون‌های ۵G با امواج میلی‌متری عرضه نمی‌شود و کار نخواهد کرد.

همین‌طور فاصله فرد تست‌کننده با دکل BTS موبایل نشان می‌دهد که مبتنی بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز است.

جالب اینکه حداکثر سرعت دانلود به مرز ۴۵۰ مگابیت می‌رسد که برای یک شبکه ۵G زیر ۶ گیگاهرتز بسیار مناسب است.

همه می‌دانیم که دو نوع ۵G داریم: فایوجی روی امواج میلی‌متری یا فرکانس بالا که سرعت بسیار بیشتری داشته ولی برد کوتاهی دارند و فقط در چند کشور و اپراتور فعال شدند.

نوع دوم ۵G روی فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز است که پیش‌تر در ۴G LTE نیز استفاده کردیم و سرعت پایین ولی با برد و پوشش‌دهی بیشتری هستند و در سراسر دنیا فعلا محبوب‌تر و رایج‌تر شدند.

ویدئو تست سرعت شبکه ۵G با آیفون ۱۲ پرو مکس را در زیر ببینید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا