فناوری

ایسوس روتر گیمینگ TUF Gaming AX5400 را معرفی کرد

یک روتر همه منظوره وای‌فای ۶ با حداکثر سرعت ۵.۴ گیگابیت برای خانه‌های مدرن و هوشمند امروزی

ایسوس از روتر گیمینگ وای‌فای ۶ قدرتمند TUF Gaming AX5400 رونمایی کرد. جدیدترین روتر گیمینگ ایسوس هم برای راهکارهای شبکه باسیم و هم راهکارهای بی‌سیم و وای‌فای مناسب است.

روتر TUF Gaming AX5400 یک دستگاه همه‌کاره و همه‌منظوره برای خانه‌های مدرن و هوشمند امروزی است. کاربران می‌توانند طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از گوشی‌های هوشمند و تبلت گرفته تا کامپیوتر رومیزی و لپ‌تاپ، کنسول بازی و تلویزیون، دوربین مداربسته و سنسورهای نظارتی محیطی، دستگاه‌های اینترنت اشیا و هر وسیله هوشمند دیگری را به این روتر وصل و کنترل کنند.

این روتر از استاندارد وای‌فای ۶ یا ۸۰۲.۱۱ax برخوردار است که توان و سرعت شبکه را ۴ برابر و پوشش‌دهی آنتنی تا ۸۰ درصد بیشتر نسبت به وای‌فای ۵ ارائه می‌دهد و استاندارد روز شبکه‌های بی‌سیم محسوب می‌شود. با فناوری OFDMA در این روتر می‌توان سیگنال‌های وای‌فای را به نقاط دورتری نسبت به روترهای وای‌فای ۵ ارسال کرد.

این روتر دو بانده از مجموع سرعت ۵۴۰۰ مگابیت یا ۵.۴ گیگابیت روی هر دو باند رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. سرعت باند ۲.۴ گیگاهرتز روی استاندارد ۸۰۲.۱۱ax به مرز ۵۷۴ مگابیت می‌رسد ولی سرعت باند رادیویی ۵ گیگاهرتز در این استاندارد بسیار بالا و فوق‌العاده بوده و در مرز ۴۸۰۴ مگابیت قرار دارد.

در هر دو فرکانس رادیویی از فناوری MIMO 4×4 پشتیبانی می‌شود. در باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز حداکثر پهنای‌باند ۸۰ مگاهرتز و در ۵ گیگاهرتز به ۱۶۰ مگاهرتز می‌رسد.

این روتر گیمینگ ایسوس به ۶ آنتن خارجی مجهز شده است و از پردازنده سه هسته‌ای با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز سود می‌برد. ۵۱۲ مگابایت رم و ۲۵۶ مگابایت حافظه رم برای این پردازنده تدارک دیده شده است تا سریع‌ترین پردازش سیگنال‌ها و ترافیک شبکه را داشته باشد.

امکانات ارتباطی و فناوری‌های پیشرفته

از نظر امکانات ارتباطی نیز این روتر کاملا به‌روز و مجهز است. یک USB 3.2 Gen 1، یک درگاه RJ45 گیگابیتی برای WAN و ۴ دستگاه گیگابیتی برای LAN مشاهده می‌کنیم. یک درگاه WAN و دو درگاه LAN به قابلیت Link Aggregation مجهز هستند تا به صورت مجازی دو لینک شبکه را با یکدیگر ترکیب کرده و سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه به کاربر بدهند.

روتر گیمینگ TUF Gaming AX5400 ایسوس از فناوری‌هایی مانند Beamforming برای ارسال جهت‌دار سیگنال‌ها و AiMesh برای ایجاد شبکه مش با دیگر دستگاه‌های هوشمند ایسوس سود می‌برد.

یک پورت اختصاصی برای بازی موسوم به Gaming Port در این روتر به گیمرها و دستگاه‌های گیمینگ شبکه‌ای بهینه شده را با پینگ بهینه ارائه می‌دهد و امکان دستیابی به Port Forwarding و پیاده‌سازی Open NAT را اختیار گیمرها قرار خواهد داد. موبایل گیمرها هم می‌توانند بسته‌های گیمینگ شبکه را توسط نرم‌افزار ASUS Router App بهینه‌سازی و اولویت‌بندی کنند.

برای مصارف خانگی نیز QoS امکان می‌دهد تا کنفرانس‌ها و تماس‌های تحت اینترنت به بهترین شکل ممکن برقرار گردد. در کنار آن راهکار حفاظتی رده تجاری AiProtection Pro به صورت بلادرنگ از شبکه و دستگاه‌های متصل در برابر حملات سایبری محافظت می‌کند.

ایسوس دریچه‌های هوایی در پایین، کناره‌ها و بالای دستگاه تعبیه کرده تا هیتسینک دوگانه آلومینیومی روتر به خوبی کار کند و بتواند به طور مدام روتر را خنک نگه دارد.

ایسوس درباره قیمت و زمان عرضه این روتر گیمینگ صحبت نکرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا