فناوری

خداحافظی اپل با آیفون‌های ۴G در سال ۲۰۲۲

تمام آیفون‌های سال ۲۰۲۲ با فناوری 5G عرضه می‌شوند

اپل در سال ۲۰۲۲ تمام آیفون‌های خود از جمله آیفون ارزان‌قیمت SE را با مودم ۵G روانه بازار می‌کند و عملا دیگر آیفون ۴G تولید نخواهد کرد.

اپل در سال ۲۰۲۱ برخی از مدل آیفون‌های ارزان‌قیمت خود را با مودم ۴G عرضه کرد و مدل‌های رده بالا از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کردند.

اپل آیفون SE ارزان‌قیمت خود را در سال ۲۰۲۰ با طراحی مشابه آیفون ۸ و پردازنده A13 بایونیک SoC روانه بازار کرده بود. حالا شایعات منتشر شده می‌گویند مدل جدید این گوشی در نیمه سال ۲۰۲۲ و با مودم ۵G رونمایی می‌شود. در این گوشی از پردازنده A15 و مودم X60 کوالکام استفاده شده است.

ظراحی آيفون SE جدید مشابه گذشته است ولی سخت‌افزار آن به‌روزرسانی شده است. وبسایت نیکی (Nikkei.com) که این گزارش درباره آیفون SE جدید را منتشر کرده، تاکید دارد نمایشگر این آیفون ۴.۷ اینچی است ولی OLED نیست و LCD خواهد بود تا قیمت مقرون به صرفه‌تری داشته باشد.

اپل آیفون‌های سری ۱۲ را هم با مودم ۵G منتشر کرد و آیفون‌های ۱۳ که پاییز امسال معرفی می‌شوند نیز قطعا با مودم X60 کوالکام عرضه خواهند شد تا به این ترتیب در سال ۲۰۲۲ اپل هیچ‌گونه آیفون ۴G تازه‌ای وارد بازار نکند و تمام آیفون‌های این شرکت از اینترنت ۵G پشتیبانی کنند.

در حالی‌که قابلیت پشتیبانی از ۵G به ارزان‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار در سال ۲۰۲۱ رسیده است؛ اپل به خوبی حدس زده که باید با مودم‌های ۴G خداحافظی کند و حتی روی ارزان‌ترین آیفون خود هم مودم ۵G قرار دهد.

البته، همان‌طور که می‌دانیم مودم‌های ۵G به کار گرفته شده روی اسمارت‌فون‌های اندرویدی و آیفون همزمان از شبکه‌های ۵G و ۴G پشتیبانی می‌کنند و اگر کاربری در یک کشور به ۵G دسترسی نداشته باشد؛ می‌تواند با همان گوشی به شبکه‌های ۴G وصل شود.

اپل قصد دارد که در سال ۲۰۲۱ تا ۲۳۰ میلیون آیفون از جمله مدل‌های فعلی و جدید را تولید کند که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد می‌کند.

جف پو، تحلیلگر بانک بین‌المللی هیتانگ، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود که اپل امسال ۲۳۱ میلیون آیفون و سال آینده ۲۴۰ میلیون آیفون را تولید کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
nikkei

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا