فناوریوای‌فای

آخرین روتر وای‌فای ۶ تی‌پی‌لینک دارای یک باند اختصاصی گیمینگ است

تی‌پی‌لینک Archer GX90 یک روتر گیمینگ رده بالا ولی با قیمت مناسب ۲۵۰ دلاری است

آخرین روتر وای‌فای ۶ که شرکت تی‌پی‌لینک معرفی کرده است؛ ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای گیمینگ دارد. روتر Archer GX90 حرف‌های زیادی در حوزه بازی دارد و یکی از بهترین روترهای گیمینگ سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

به عنوان مثال، از یک باند رادیویی اختصاصی «Game Band» با سرعت ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه سود می‌برد تا شما بتوانید به طور کامل یک جلسه بازی آنلاین را بدون تداخل یا افت سرعت و سیگنال برگزار کنید.

ویژگی دیگر این روتر، برخورداری از یک شتاب‌دهنده که می‌تواند استریم مخصوص بازی‌هایی مانند سری Call of Duty یا League of Legends را به طور خودکار شناسایی کند و بعد در داشبورد مخصوص بازی‌ها، به شما گزارش‌ها و آمارهایی بدهد تا بتوانید مشکلات حین بازی را رفع کنید.

به علاوه، دارای ترفندهای آشنای دیگری است تا بتوانید کارایی روتر را در گیمینگ افزایش دهید. مدولاسیون OFDMA پیشرفته و بهبودیافته باعث کاهش لگ می‌شود و پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی به روانی بیشتر ترافیک کمک می‌کند (هنوز تی‌پی‌لینک نگفته دقیقا کدام پردازنده).

سراغ مزیت بعدی این روتر خفن برای گیمینگ می‌رویم: درگاه WAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه! البته روتر Archer GX90 تی‌پی‌لینک دارای ۴ درگاه شبکه LAN یک گیگابیتی هم هست که یکی از آن‌ها باز هم می‌تواند WAN گیگابیتی بشود.

دو درگاه USB 2.0 و USB 3.0 نیز روی این روتر سوار شده است.

این روتر سه بانده در رده AX6600 است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت تئوری ۵۷۴ مگابیت و روی باند ۵ گیگاهرتز معمولی سرعت ۱۲۰۱ مگابیت را می‌دهد اما در باند ۵ گیگاهرتز اختصاصی گیمینگ از سرعت ۴۸۰۴ مگابیت و پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز برخوردار است.

از فناوری مش وای‌فای اختصاصی تی‌پی‌لینک به نام OneMesh پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید این روتر را با دیگر نودها یا مودم روترهای تی‌پی‌لینک جفت کنید و شبکه وای‌فای قوی‌تری بسازید.

اخیرا، روتر Archer GX90 وارد بازارهای جهانی شده است و روی سایت آمازون با قیمت بسیار خوب ۲۵۰ دلار به فروش می‌رسد. قطعا گران‌تر از روترهای وای‌فای ۶ خانگی است ولی در مقایسه با روترهای گیمینگ سه بانده برندهایی مانند نت‌گیر و ایسوس که قیمت‌هایی از ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار دارند؛ روتر گیمینگ مقرون به صرفه‌ای است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
engadget

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا