فناوری

مودم ۵G قابل حملی که بسیار شبیه به مودم فورجی هواوی E5788 است

اولین مودم روتر 5G قابل حمل هواوی که خیلی زود به پایان عمرش رسید

هواوی در فوریه ۲۰۱۹ طی کنفرانس خبری کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا از یک مودم روتر ۵G قابل حمل رونمایی کرد که تقریبا اولین مودم همراه ۵G این شرکت محسوب می‌شود.

این مودم با نام Huawei 5G Portable Mobile Wifi Router رونمایی شد و از نظر ظاهری بسیار شبیه به مودم روتر ۴G معروف این شرکت به نام E5788 است؛ البته کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است.

هواوی این مودم را پس از معرفی مودم قابل حمل ۵G نت‌گیر M2 معرفی کرد و برای آن هیچ‌گونه شماره مدلی نگفت. مشخصات این مودم بسیار شبیه به مودم ۵G قابل حمل E6878 بود که بعدا توسط هواوی معرفی شد و اکنون بهترین مودم روتر ۵G هات‌اسپات قابل حمل این شرکت است.

مودم ۵G در پوست مودمی ۴G

اجازه بدهید که این‌طور بگوییم که هواوی ابتدا مودم E6878 را با ظاهر مودم E5788 عرضه کرد ولی خیلی زود متوجه اشتباه خود شد و طراحی جدیدی برای این مودم در نظر گرفت.

مودم 5G قابل حمل هواوی

به عنوان مثال، مودم ۵G Portable Mobile Wifi Router دارای باتری ۸ هزار میلی‌آمپرساعتی بود که روی مودم ۶۸۷۸ نیز شاهد هستیم یا اینکه از درگاه یواس‌بی Type C پشتیبانی می‌کرد که باز در مودم E6878 مشاهده می‌کنیم و باعث شارژ سریع باتری یا اتصال مودم به کامپیوتر و تبادل اطلاعات با سرعت بالا می‌شود.

همین‌طور، باتری بزرگ و درگاه USB-C قابلیت پاوربانکی نیز به این مودم می‌داد تا بتوان با آن اسمارت‌فون، هندزفری و دستگاه‌های همراه دیگر را شارژ کرد. این مودم از شارژ بی‌سیم نیز برخوردار بود.

مودم Huawei 5G Mobile WiFi را می‌توانستید با صفحه‌نمایش لمسی یا اپلیکیشن موبایل مدیریت کنید. همانند بسیاری از مودم‌های ۵G هواوی، روی این مودم نیز پردازنده مرکزی Balong 5000 نصب شده بود تا از همه شبکه‌های رادیویی ۴G/LTE و ۵G پشتیبانی کند.

همچنین، این مودم از وای‌فای ۵ و وای‌فای ۶ روی فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کرد تا بالاترین سرعت وای‌فای را روی یک مودم همراه و قابل حمل برای کاربران فراهم کند.

گول ظاهر مودم را نخورید

هواوی روی این مودم قابلیت‌های پیشرفته‌ای ارائه کرد که بعدا در مودم همراه E6878 نیز رویت شدند. مثلا، می‌توانستید با اسکن کیو آر کد به شبکه بی‌سیم مودم وصل شوید.

مودم 5G قابل حمل هواوی

در نهایت، هواوی اعلام کرد مودم ۵G Mobile WiFi را نیمه‌های سال ۲۰۱۹ روانه بازار می‌کند و همین کار را هم کرد و تعداد محدودی مودم با همین مشخصات و ظاهر فروخت اما خیلی زود به عمر آن پایان داد و تمرکز خود را روی مودم E6878 گذاشت و در سال ۲۰۲۰ آن را جایگزین نسل اولیه مودم قابل حمل ۵G خود کرد.

به همین دلیل است که هنوز در برخی سایت‌ها و فروشگاه‌ها شاهد یک مودم ۵G قابل حمل با ظاهر E5788 هستیم و بسیاری از کاربران تصور می‌کنند مودم E5788 از شبکه‌های ۵G نیز پشتیبانی می‌کند.

هواوی E5788 یک مودم رده بالا ۴G LTE با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه و اولین مودم فورجی در رده LTE Cat 16 دنیا بود اما از ۵G پشتیبانی نمی‌کند و باید مواظب باشید که به بهانه ۵G این مودم را خریداری نکنید!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
4gltemall

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا