فناوری

تی‌پی‌لینک Archer TX50E: یکی از بهترین آداپتورهای PCIe وای فای ۶ برای گیمینگ

یکی از سریع‌ترین کارت شبکه‌های وای فای ۶ را با فناوری‌های به‌روز ولی قیمت مقرون به صرفه خرید کنید

اگر به دنبال یک آداپتور وای فای ۶ با رابط PCIe برای نصب روی کامپیوتر گیمینگ خود هستید؛ در میان گزینه‌های بسیار محدودی که در بازار هست؛ مانند ایسوس AX58BT، آداپتور تی‌پی‌لینک Archer TX50E نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

کارت شبکه TX50E از استاندارد وای فای ۶ یا ۸۰۲.۱۱ax پشتیبانی می‌کند و در رده AX3000 است. همین‌طور، دارای بلوتوث ۵ بوده و از فناوری‌های OFDMA و MU-MIMO و WPA3 سود می‌برد. این آداپتور وای فای دارای دو آنتن خارجی با زاویه چرخش ۳۶۰ درجه است که به طور مستقیم به کارت شبکه PCIe نصب شده روی مادربورد وصل می‌شوند تا قدرت گیرندگی و پوشش‌دهی وای‌فای بیشتری به سیستم بدهند. قدرت گیرندگی این آنتن‌ها برابر با ۵ دسی‌بل است.

اندازه کلی آداپتور Archer TX50E برابر با ۹۵.۲ در ۱۲۰.۸ در ۲۱.۵ میلی‌متر بوده و از تراشه وای فای ۶ اینتل بهره‌مند است.

آداپتور وای فای ۶ تی پی لینک TX50E

سرعت اسمی این کارت شبکه ۳ هزار مگابیت است ولی روی فرکانس ۵ گیگاهرتز در استاندارد وای‌فای ۶ سرعت ۲۴۰۲ مگابیت و در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۵۷۴ مگابیت را ارائه می‌دهد. واضح است که در استاندارد وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) سرعت هر دو فرکانس رادیویی کمتر می‌شود.

تی پی لینک TX50E از تکنیک‌های وای فای HE160 و مدولاسیون ۱۰۲۴-QAM نیز روی دستگاه‌های اکسس‌پوینت پشتیبانی کرده و پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز MIMO 2×2 روی آن قابل فعال‌سازی و استفاده است. اصولا، برای رسیدن به سرعت ۲۴۰۲ مگابیت در فرکانس ۵ گیگاهرتز باید از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز استفاده کرد که سرعتی ۳ برابر فرکانس ۵ گیگاهرتز با پهنای‌باند ۸۰ مگاهرتز در ۸۰۲.۱۱ac دارد.

آداپتور وای فای ۶ تی پی لینک TX50E

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استاندارد وای فای ۶ را هم در این آداپتور وای فای مشاهده می‌کنیم. تی‌پی‌لینک می‌گوید کارت شبکه TX50E تا ۷۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به آداپتورهای AC دارد و با فناوری OFDMA، تاخیر از ۳۶ میلی‌ثانیه به ۷.۶ میلی‌ثانیه می‌رسد.

یکی از نقاط ضعف بزرگ این آداپتور را می‌توان آنتن‌های نسبتا بزرگ آن دانست که باید الزاما به کیس و خود کارت شبکه متصل شوند و در نتیجه برایتان محدودیت ایجاد می‌کنند.

آداپتور وای فای ۶ تی پی لینک TX50E

شما با نصب این کارت شبکه روی کامپیوتر گیمینگ خود، علاوه بر اینکه به سریع‌ترین وای‌فای و فناوری‌های پیچیده شبکه‌های بی‌سیم دسترسی پیدا می‌کنید؛ از بلوتوث ۵ برخوردار می‌شوید و می‌توانید کامپیوتر خود را به هر دستگاه دارای بلوتوث وصل کنید. برای مثال، کنترلر‌های بازی، هدفون‌ها، صفحه‌کلیدها و ماوس‌ها را می‌توان به سادگی به کامپیوتر گیمینگ وصل کرد.

این کارت شبکه در سایت آمازون به قیمت ۴۶ دلار به فروش می‌رسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا