راهنمای خرید

بهترین کارت شبکه PCi-E وای‌فای ۶ برای پی‌سی‌های گیمینگ

ایسوس PCE-AX58BT جزو بهترین آداپتورهای وای‌فای در سال ۲۰۲۱ است

اگر یک کامپیوتر گیمینگ داشته باشید و یک روتر وای‌فای ۶ بخرید؛ به یک آداپتور یا کارت شبکه PCi-E وای‌فای ۶ نیز نیاز پیدا خواهید کرد.

ممکن است روی پی‌سی شما یک کارت شبکه وای‌فای نصب شده باشد ولی از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac یا وای‌فای ۵ باشد؛ خیلی هم پرقدرت و پرسرعت باشد ولی تا کارت شبکه وای‌فای ۶ روی پی‌سی نصب نکرده باشید؛ نمی‌توانید از مزایای واقعی جدیدترین استاندارد وای‌فای سود ببرید و بالاترین سرعت وای‌فای و پهنای‌باند و کمتری تاخیر را تجربه کنید.

دانگل و آداپتورهای USB وای‌فای ۶ متنوعی در بازار یافت می‌شود که خیلی ساده و سریع، می‌توانند کامپیوتر شما را به وای‌فای ۶ مجهز کنند. چند روز پیش، دانگل دی‌لینک DWA‑X1850 را معرفی کردیم که در رده AX1800 است. شرکت ایسوس هم چند دانگل وای‌فای ۶ خوب مانند USB-AX56 دارد ولی گیمرها خوب می‌دانند که بهترین کارایی و سرعت را یک کارت شبکه PCi-E با آنتن‌های خارجی خواهد داشت.

به همین دلیل، در بازار دنبال آداپتورهای PCi-E وای‌فای ۶ می‌گردند و انتخاب‌های محدودی دارند؛ چون هنوز بسیاری از شرکت‌ها آداپتورهای وای‌فای ۶ رده بالایی توسعه ندادند.

تقریبا می‌توان با قاطعیت گفت بهترین گزینه در بازار که اتفاقا جزو بهترین آداپتورهای وای‌فای سال ۲۰۲۱ هم هست؛ کارت شبکه ایسوس PCE-AX58BT در رده AX3000 است.

هر چیزی که روی یک آداپتور وای‌فای ۶ نیاز دارید یا ایده‌آل شما است؛ در این کارت شبکه یافت می‌شود. از هر دو استاندارد WiFi 6 و بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند؛ سرعت وای‌فای قابل قبولی روی هر دو فرکانس رادیویی وای‌فای دارد؛ از جدیدترین فناوری‌ها و تکنیک‌های وای‌فای پشتیبانی می‌کند و روی لینوکس و ویندوز ۱۰ نصب می‌شود.

بهترین آداپتور PCi-E  وای‌فای ۶

ایسوس PCE-AX58BT در رده AX3000 با سرعت اسمی ۲۴۰۲ مگابیت بری فرکانس ۵ گیگاهرتز و ۵۷۴ مگابیت برای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

مجهز به فناوری‌های وای‌فای ۶ نظیر OFDMA و MU-MIMO با بالاترین محدوده پوشش‌دهی توسط دو آنتن خارجی است. از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز روی فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و مجهز به جدیدترین استاندارد رمزنگاری اطلاعات روی وای‌فای یعنی WPA3 است.

شما می‌توانید آنتن‌های خارجی این آداپتور وای‌فای را به طور مستقیم به کارت شبکه یا کیس پی‌سی وصل کنید و اگر فضای مناسبی ندارید یا اینکه اتصال به پشت کیس باعث از دست رفتن سیگنال‌ها و تضعیف وای‌فای می‌شود؛ از طریق کابل آنتن، آنتن‌ها را به یک داک رومیزی نصب کنید و در بهترین نقطه ممکن برای بالاترین ارسال و دریافت امواج رادیویی قرار دهید.

قیمت این آداپتور وای‌فای ۶ نیز بسیار مناسب و فقط ۷۰ دلار است. آداپتورهای وای‌فای ۵ ایسوس مانند PCE-AC88 از این آداپتور گران‌تر و در حدود ۱۰۰ دلار قیمت دارند.

ایسوس PCE-AX58BT برای گیمرها و پی‌سی‌های مخصوص بازی، ورک‌استیشن‌ها، سرورها و پی‌سی‌های کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، ویرایش ویدئو و مالتی‌مدیاکارها بسیار مناسب است و می‌تواند سرعت، پایداری و تاخیر وای‌فای را تضمین کند.

کافی است یک اینترنت پرسرعت داشته باشید و آن را به یک روتر یا مودم روتر وای‌فای ۶ برسانید تا دیگر هیچ مشکلی برای اتصال به وای‌فای پرسرعت روی پی‌سی میزکارتان وجود نداشته باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا