فناوریمحصولات شبکه

مادربورد سروری با پردازنده Xeon-W برای کاربری‌های خانگی و اداری معرفی شد

شرکت «گیگابایت سرور» مادربورد جدیدی به نام MW51-HP0 برای ایستگاه‌های کاری و سرور معرفی کرد. این مادربورد تک سوکت است و برای کاربران خانگی و اداری کوچک مناسب خواهد بود. این مادربورد از پردازنده C422 اینتل روی معماری Xeon-W سود می‌برد. 

رابط این مادربورد LGA2066 است و از حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند. هشت شیار مخصوص حافظه رم DDR4-2666 دارد که می‌توان از ماژول‌های ۳۲ گیگابایت حافظه رم RDIMM یا ۶۴ گیگابایت حافظه رم LRDIMM استفاده کند. 

دو درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی با ماژول Intel I210 دارد و از کارت صدای داخلی Realtek ALC1150 HD سود می‌برد. این مادربورد مجهز به ۷ شیار توسعه PCIe 3.0 برای کارت گرافیک است ولی از سوی دیگر دو PCIe 3.0 برای رابط‌های M.2 و U.2 دارد. 

روی این مادربورد چندین درگاه USB 3.1 در انواع Type-C و Type-A در کنار درگاه‌های US‌‌B 3.0 و USB 2.0 قابل استفاده است. از یک فن برای پردازنده و ۵ فن برای خنک‌سازی کل سیستم سود می‌برد و منبع تغذیه ۲۴ پین برای کیس‌های ATX دارد. 

این مادربورد از سیستم‌عامل‌های ۶۴ بیتی ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰، ردهت اینترپرایس RHEL 6.8، ردهت RHWL 7.3، سوزی لینوکس اینترپرایس سرور نسخه‌های ۱۱.۴ و ۱۲.۲، اوبونتو ۱۶.۰۴ و اوبونتو ۱۰.۱۰ پشتیبانی می‌کند. 

گیگابایت درباره قیمت و زمان عرضه آن اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. مادربورد سرور جدید گیگابایت این امکان را فراهم می‌کند که کاربران خانگی نیز بتوانند برای بازی‌های آنلاین یا کارهایی که نیاز به پردازش و حافظه رم بالا دارند؛ یک کامپیوتر سرور یا ایستگاه کاری با قیمت مناسب تهیه کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا