فناوری

ایرانسل چهارصدمین سایت ۵G را راه‌اندازی کرد؛ روزانه ۳۰۰ هزار مشترک

تکمیل زیرساخت فیبر نوری و افزایش ظرفیت پهنای‌باند داخلی و بین‌الملل

ایرانسل روز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ماه از ۴۰۰ امین سایت ۵G خود به همراه چندین پروژه دیگر رونمایی کرد. امروز، رسما پایان فاز نخست توسعه ۵G ایرانسل بود.

ایرانسل می‌گوید اکنون نزدیک به ۴.۷ میلیون مشترک در شبکه آن‌ها می‌توانند به سایت‌های ۵G وصل شوند و روزانه نزدیک به ۳۰۰ هزار مشترک از ۵G استفاده می‌کنند.

افتتاح پروژه ایرانسل

این اپراتور در مراسمی به مناسبت دهه فجر و با حضور وزیر ارتباطات، از سایت‌های جدید فایوجی، مرکزداده مشهد، تکمیل شبکه فیبرنوری و چندین پروژه دیگر رونمایی کرد.

 

مدیرعامل ایرانسل می‌گوید تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت سرمایه‌گذاری کرده است و هزینه پروژه‌هایی که امروز افتتاح شدند نیز ۲۶۰۰ میلیارد تومان است.

او اعلام کرد ایرانسل ۶۲ میلیون مشترک فعال و ۴۳ میلیون مشترک دیتا دارد:

ظرفیت پهنای‌باند ایرانسل

«۱۶۳۵۸ سایت نسل چهارم در ایران وجود دارد که ۸۲ درصد پوشش جمعیت ایران را شامل می‌شود. در نسل چهارم ثابت نیز ۱۶۰ شهر تخت پوشش ایرانسل هستند و بیش از ۷۶۰ هزار مشترک در این حوزه داریم.‌»

بیژن عباسی آرند خبر داد ترافیک بین‌الملل کنونی ایرانسل به مرز ۳ هزار گیگابایت بر ثانیه می‌رسد و ظرفیت ترافیک داخلی نیز ۲۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه است. این شرکت برنامه‌ریزی کرده است ظرفیت ترافیک داخلی و بین‌الملل آن‌ها در سال آینده به بیش از ۶۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه برسد.

افتتاح ۴۰۰ امین سایت ۵G

ایرانسل از چهارصدمین سایت فایوجی خود در شهر کرمانشاه رونمایی کرد و گفت فاز نخست توسعه شبکه ۵G این شرکت به اتمام رسیده و وارد فاز دوم شدند.

به گفته آن‌ها، بیشترین سایت ۵G ایرانسل در شهرهای تهران، خوزستان و فارس است.

تعداد سایت 5G ایرانسل

همچنین، این اپراتور می‌گوید نزدیک به ۴.۷ میلیون مشترک یا گوشی ۵G در هسته شبکه آن‌ها فعال هستند و روزانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر به سایت‌های ۵G وصل می‌شوند.

عباسی آرند درباره تکمیل  زیرساخت فیبرنوری ایرانسل نیز توضیحاتی داد و گفت تاکنون بیش از ۲ هزار کیلومتر فیبر نوری در بیش از ۳۶ شهر راه‌اندازی کرده است: «این زیرساخت به کمک پروژه FTTH خواهد آمد تا پروژه دولت در زمینه توسعه پوشش فیبرنوری تسریع شود.»

از دیگر آمارهایی که ایرانسل داد؛ پوشش‌دهی ۱۴ میلیون نفر در روستاها تحت شبکه نسل چهارم بود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا